Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopal, Havva
dc.contributor.authorGirgin, Göksel Kemal
dc.date.accessioned2025-04-15T06:08:42Z
dc.date.available2025-04-15T06:08:42Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn978-605-80546-5-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16831
dc.descriptionGirgin, Göksel Kemal (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractToplumlarda gıdanın önemi her geçen gün artarken, ülkeler ellerindeki turistik destinasyonların sağladığı potansiyel fırsatları ve buralardaki gastronomi unsurlarını ne düzeyde kullandığı tartışma konusu olmaktadır. Çalışmanın kavramsal çerçevesinde destinasyon pazarlaması ve UNESCO yaratıcı şehirler ağına dair bilgilendirmeler yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’yi bir turizm destinasyonu olarak pazarlarken, UNESCO yaratıcı şehirler ağı kapsamında gastronomi şehri unvanını alan Gaziantep, Hatay ve Afyonkarahisar illerinin Türk mutfağının tanıtımında nasıl kullanıldığını ortaya koymaktır. Araştırma yöntemi olarak nitel veri toplama tekniklerinden arşiv taramasıyla T.C. Kültür Turizm Bakanlığı web sitesindeki resmi broşürler taranmış, içerik analizi yöntemi kullanılarak incelemeler yapılmıştır. Toparlanan veriler tablo halinde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Bu çalışmanın sonucunun, geçmişte yapılmış çalışmaların sonuçlarıyla paralellik gösterdiği ve tanıtım broşürlerinin yetersiz kaldığı bilgisi örtüşmüştür.en_US
dc.description.abstractWhile the importance of food in societies is increasing every day, the potential opportunities provided by the tourist destinations and the level of gastronomic elements used by the countries are the subject of debate. In the conceptual framework of the study, information was provided about destination marketing and the UNESCO creative cities network. The aim of this research is to reveal how the provinces of Gaziantep, Hatay and Afyonkarahisar, which have been awarded the title of gastronomy city within the scope of UNESCO creative cities network, are used in the marketing of Turkish cuisine as a tourism destination. As a research method, one of the qualitative data collection techniques is archive scanning. The official brochures on the Ministry of Culture and Tourism website were scanned and reviews were made using the content analysis method. The collected data were presented in tabular form and interpreted. As a result of this study, it was concluded that it paralleled the results of previous studies and that the promotional brochures were insufficient.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon Pazarlamasıen_US
dc.subjectUNESCOen_US
dc.subjectYöresel Mutfaklaren_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectTürk Mutfağıen_US
dc.titleTürk mutfağının tanıtımı ve UNESCO yaratıcı şehirlerien_US
dc.title.alternativePromotion of Turkish cuisine and UNESCO creative citiesen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalI. International Tourism And Culinary Conferenceen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9605-9642en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9000-5256en_US
dc.identifier.startpage170en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster