Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞahin, Seda
dc.contributor.authorGirgin, Göksel Kemal
dc.contributor.authorKazoğlu, İbrahim Halil
dc.contributor.authorKaya, Gözde Nur Coşkun
dc.date.accessioned2025-04-15T05:39:01Z
dc.date.available2025-04-15T05:39:01Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.21325/jotags.2018.175
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16817
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Alaçatı’da faaliyet gösteren restoranlara yönelik e-şikâyet unsurlarının belirlenmesi ve müşteri şikâyetleri yönetiminde kolaylık sağlayacak çözüm önerileri sunmaktır. Bu amaçla veriler, dünyanın en büyük seyahat tavsiye sitelerinden biri olan tripadvisor.com’dan elde edilmiştir. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. İçerik analizinde, dana önceden belirlenmiş kavramlara (temalara) göre kodlama tekniği kullanılmıştır. Çalışmada önceden belirlenmiş temalar; üründen, fiyatlandırmadan, dağıtımdan, tutundurma faaliyetlerinden, yasal boşluklardan ve müşteriden kaynaklanan sorunlar olmak üzere 6 başlıktan oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Alaçatı’da faaliyet gösteren restoranları deneyimleyen müşterilerin en fazla fiyatlandırmadan kaynaklanan sorunlara yönelik şikâyetlerde bulunduğu saptamıştır. Bu şikâyetler, sadece fiyatın yüksek olmasından değil verilen hizmetin talep edilen ücrete eşdeğer olmadığı, menülerde fiyat bilgisinin yer almaması gibi konularda gerçekleşmiştir. Ayrıca, üründen kaynaklanan sorunlara yönelik şikâyetlerin de azımsanmaması gerektiği, özellikle sipariş edilen yemekten farklı yemek kokularının gelmesi ve restoran mobilyalarının ergonomik olmaması gibi şikâyetlerin sıkça tekrar edildiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to determine e-complaint elements for restaurants operating in Alaçatı and to offer solutions which will facilitate the management of customer complaints. For this purpose, data is obtained from tripadvisor.com, one of the world's largest travel (advice) recommendation sites. Content analysis was applied to the obtained data. In content analysis, coding technique was used according to previously defined concepts. Pre-determined themes in study consist of 6 titles, which include problems resulting from customer, product, pricing, distribution, promotional activities, legal gaps. According to the results obtained from the survey, it was determined that the customers who experienced restaurants in Alaçatı complained about the problems resulting from pricing at the most. These complaints occurred not only because of the high price but also because the provided service was not equivalent to the demanded price, and the price information on the menus was not included. Additionally, it has been observed that complaints towards the problems caused by product should not be underestimated, specially complaints such as dıfferent food smelling from the ordered food and fact that restaurant furniture is not ergonomic have been frequently repeated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherQuarterly in Yearen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2018.175en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomi Turizmien_US
dc.subjectŞikâyeten_US
dc.subjectE-şikâyeten_US
dc.subjectRestoranen_US
dc.subjectTripAdvisoren_US
dc.subjectAlaçatıen_US
dc.subjectGastronomy Tourismen_US
dc.subjectComplainten_US
dc.subjectE-complainten_US
dc.subjectRestauranten_US
dc.titleGastronomi turistlerinin e-şikâyet davranışları üzerine bir araştırma: Alaçatı örneğien_US
dc.title.alternativeA research on e-complaint behaviour of gastronomy tourists: Alaçatı sampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5977-1561en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9000-5256en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5703-9198en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage68en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record