Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Candan
dc.contributor.authorGirgin, Göksel Kemal
dc.date.accessioned2025-04-14T12:42:02Z
dc.date.available2025-04-14T12:42:02Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1302-8545
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16808
dc.description.abstractDestinasyonlar, daha fazla ziyaretçi çekebilmek ve diğer destinasyonlardan farklılaşabilmek için özgün turizm faaliyetlerine ihtiyaç duyar. Bu bağlamda, gastronomi turizmi gibi alternatif turizm türleri destinasyonların rekabet avantajı elde edebilmesi için önemli adımlardan biridir. Destinasyonların yiyecek içecek kültürlerini açık bir şekilde yansıtan, bir bölgenin coğrafi koşulları, tarihi, geleneği ve kültürü ile birlikte o bölgenin gıda kimliğini oluşturmaya katkıda bulunan sokak lezzetleri, gastronomi alanında destinasyonu özgün kılmak adına önemli araçlar olup günümüzde çok sayıda destinasyon sokak lezzetlerini pazarlama aracı olarak kullanmaktadır. Çalışma kapmasında, sokak lezzetlerini gastronomik ürün olarak pazarlayan destinasyonlarca benimsenen stratejilerin dokuman analizi yöntemiyle belirlenmesi; yerli ve yabancı turistlerin Türk sokak lezzetlerine ilişkin deneyim farklılıkların Instagram’da yapılan paylaşımların içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesiyle ortaya konulması hedeflenmiştir. Literatür taraması sonucunda sokak lezzetlerini gastronomik ürün olarak pazarlayan destinasyonlarca uygulanan stratejiler, yazarlar tarafından önerilen stratejiler ve destinasyonların kazanımları ortaya konulmuştur. Ayrıca Instagram özelinde, konuyla ilgili etiketler kullanılarak gerçekleştirilen paylaşımların analizi neticesinde yerli turistlerin Türk sokak lezzetlerinin neredeyse tamamını deneyimleyip paylaşmasına rağmen yabancı turistlerin kısıtlı sayıda ürün paylaştığı görülmüştür. Buradan hareketle Türk sokak lezzetlerinin yabancı turistler tarafından deneyimlenme oranının düşük olduğu çıkarımı yapılmıştır. Turistik çekiciliğinin yanı sıra zengin mutfağıyla önemli gastronomi turizmi potansiyeli barındıran ve sokak lezzetleri açısından da oldukça zengin olan Türkiye’nin bu ürünleri gastronomik ürün olarak doğru şekilde pazarlayabilmesi için öneriler geliştirilerek çalışmanın sonuç ve değerlendirme bölümünde sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractDestinations need unique tourism activities in order to attract more visitors and differentiate themselves from other destinations. In this context, alternative tourism types such as gastronomy tourism are one of the important steps for destinations to gain competitive advantage. Street flavours, which clearly reflect the food and beverage cultures of destinations and contribute to the formation of the food identity of a region together with the geographical conditions, history, tradition and culture of that region, are important tools to make the destination unique in the field of gastronomy, and many destinations today use street flavours as a marketing tool. Within the scope of the study, it is aimed to determine the strategies adopted by destinations that market street flavours as a gastronomic product by document analysis method and to reveal the differences in the experiences of domestic and foreign tourists regarding Turkish street flavours by evaluating the posts made on Instagram by content analysis method. As a result of the literature review, the strategies applied by destinations marketing street flavours as gastronomic products, the strategies recommended by the authors and the gains of the destinations were revealed. In addition, as a result of the analysis of the posts made using the relevant tags on Instagram, it was seen that although domestic tourists experienced and shared almost all of the Turkish street flavours, foreign tourists shared a limited number of products. From this point of view, it is inferred that the rate of experience of Turkish street flavours by foreign tourists is low. In addition to its touristic attractiveness, Turkey, which has an important gastronomy tourism potential with its rich cuisine and is very rich in terms of street flavours, has developed suggestions for the correct marketing of these products as gastronomic products and presented in the conclusion and evaluation section of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAydin Adnan Menderes Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomik Ürünen_US
dc.subjectSokak Lezzetlerien_US
dc.subjectSokak Yemeklerien_US
dc.subjectTürk Yemeklerien_US
dc.subjectGastronomi Turizmien_US
dc.subjectGastronomic Producten_US
dc.subjectStreet Flavoursen_US
dc.subjectStreet Fooden_US
dc.subjectTurkish Fooden_US
dc.subjectGastronomy Tourismen_US
dc.titleSosyal medya aynasında türk sokak lezzetlerine ilişkin yerli ve yabancı turistlerin deneyim farklılıkları ve türk sokak lezzetlerinin gastronomik ürün olarak pazarlanabilme stratejilerien_US
dc.title.alternativeDifferences in the experiences of local and foreign tourists about turkish street flavours in the mirror of social media and strategies for marketing turkish street flavours as a gastronomic producten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Travel and Tourism Researchen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9000-5256en_US
dc.contributor.authorID0009-0006-0787-3869en_US
dc.identifier.volume2024en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster