Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahnagil, Sinem
dc.date.accessioned2025-04-11T10:18:08Z
dc.date.available2025-04-11T10:18:08Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2757-7449
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17218/hititsosbil.765035
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16757
dc.description.abstractÖzellikle bilgi çağı ile birlikte yönetim anlayışında meydana gelen değişim ve reform süreci, vatandaş ile iletişimin ve ilişkinin güçlendirilmesi amacıyla yeni düzenlemeler ortaya koymuş, yerel yönetim örgütü için olumlu bir toplumsal iklim yaratma ve sürdürme amacı taşıyan halka ilişkiler faaliyetlerini zorunlu kılmıştır. Bu kapsamda çalışmanın amacı, önemli öğelerinden biri katılımcılık olan halkla ilişkiler mekanizmalarının, halkın katılım eylemine hizmet edecek ve algısını destekleyecek şekilde uygulamaya başarılı olarak yansıtılıp yansıtılmadığı hakkında değerlendirmelerde bulunmaktır. Çalışmada yöntem olarak alan araştırması kullanılmış, bunun için Türkiye’nin yerel yönetim geleneği bakımından en zengin illerinden birisi olan Eskişehir ili tercih edilerek, il merkezinde ikamet eden 400 hemşehri üzerinde 5 demografik soru ve 20 önermeden oluşan bir anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma verileri ışığında Eskişehir’de yönetim ve halk arasında iletişimin etkin şekilde sağlandığı, halkla ilişkiler mekanizmalarının yönetsel etkileşim ve katılımı sağlama noktasında verimli ve proaktif bir şekilde kullanılabildiği, dolayısıyla yerel halkın yüksek bir katılım algısına sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe change and reform process in the administrative mentality that happens with the information age, revealed new regulations in order to strengthen communication and relationship with the citizen. This process required public relations activities, which aim to create and maintain a positive social climate for the local government organization. In this context, the aim of the study is to make evaluations about whether public relations implementations, which one of the important elements is participation, are successfully reflected in practice in a way that serves the public participation activities and supports their perception. In this study, field research methods were used. Eskişehir, one of the richest provinces in terms of local government tradition in Turkey, was preferred for the field research, and a questionnaire study consisting of 5 demographic questions and 20 proposals was applied on 400 fellow-townsmen residing in the city center. In the light of the research data, it was concluded that communication between administration and the public in Eskişehir is effectively enabled, public relations mechanisms can be used efficiently and proactively in the point of providingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17218/hititsosbil.765035en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKatılımen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectYerel Yönetimleren_US
dc.subjectYönetimen_US
dc.subjectEskişehiren_US
dc.subjectParticipationen_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectLocal Governmentsen_US
dc.subjectAdministrationen_US
dc.titleHalkla ilişkiler uygulamalarının yerel yönetimlerde katılım boyutuyla değerlendirilmesi: Eskişehir örneğien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of public relations implementations with dimension of participation in local governments: The case of Eskisehiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0920-6948en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.endpage309en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster