Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGacanoğlu, Şengül Sarıkaya
dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.date.accessioned2025-03-05T06:15:52Z
dc.date.available2025-03-05T06:15:52Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.633128
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16255
dc.description.abstractEducation Information Network (EIN), which is an online social education platform, is one of the components of the FATIH Project. EIN contains the preparation and management of e-content, and e-content of EIN consists of different learning/teaching materials such as lessons, e-books, videos, simulations/animations, questions, experiments. In this study, it was aimed to examine experienced chemistry teachers' usage of EIN chemistry course e-contents in their courses. The sample consisted of 40 (26 female and 14 male) experienced chemistry teachers working in different provinces and different types of secondary schools in Turkey. The data collected with an instrument which contains ten open-ended questions developed by the authors and analyzed through content analysis. In the study, it was found that vocational high school teachers were the teachers who benefited the most from the e-contents of the EBA. It was concluded that vocational high school teachers preferred to use simulation, animation and chemistry experiments, and science high school teachers mostly used test questions. At the end of the study, recommendations were made for the use of EIN e-contents more effectively by the chemistry teachers.en_US
dc.description.abstractÇevrimiçi bir sosyal eğitim platformu olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA), FATİH Projesi'nin bileşenlerinden biridir. e-içeriğin hazırlanmasını ve yönetimini içeren EBA’nın e-içeriği, dersler, e-kitaplar, videolar, simülasyonlar / animasyonlar, sorular, deneyler gibi farklı öğrenme / öğretim materyallerinden oluşur. Bu çalışmada deneyimli kimya öğretmenlerinin EBA kimya dersi e-içeriklerinin derslerinde kullanımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Örneklem, Türkiye'de farklı illerde ve farklı türde ortaöğretim okullarında çalışan 40 (26 kadın ve 14 erkek) deneyimli kimya öğretmeninden oluşmuştur. Veriler, yazarlar tarafından geliştirilen açık uçlu on soruluk bir görüş formu ile toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada meslek lisesi öğretmenlerinin EBA e-içeriklerinden en fazla yararlanan öğretmenler olduğu belirlenmiştir. Meslek lisesi öğretmenlerinin simülasyon, animasyon ve kimya deneylerini kullanmayı tercih ettikleri, fen lisesi öğretmenlerinin daha çok test sorularından yararlandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonunda EBA e-içeriklerinin kimya öğretmenleri tarafından daha etkin kullanılması konusunda önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.633128en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducation Information Network (EIN)en_US
dc.subjectExperienced Chemistry Teacheren_US
dc.subjectFATIH Projecten_US
dc.subjectEğitim Bilişim Ağı (EBA)en_US
dc.subjectDeneyimli Kimya Öğretmenien_US
dc.subjectFATİH Projesien_US
dc.titleExamination of experienced chemistry teachers' usage of education information network (ein) contents in their chemistry coursesen_US
dc.title.alternativeDeneyimli kimya öğretmenlerinin derslerinde eğitim bilişim ağı (EBA) ders içeriklerini kullanma durumlarının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7292-9690en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9287-8096en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1141en_US
dc.identifier.endpage1165en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster