Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Mehmet
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorBozok, Düriye
dc.date.accessioned2025-03-03T10:21:05Z
dc.date.available2025-03-03T10:21:05Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.isbn978-605-254-280-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16212
dc.description.abstractKavramsal değişim bilimsel ve uygulamalı alanlarda kullanılan kavramlardaki yanılgıların bilimsel çerçevede değiştirilmesi olarak ifade edilebilir. Çalışma kapsamında uygulamalı bir bilim dalı olarak gastronomi biliminde temel kavramlar olan doğrama teknikleri konusundaki kavram yanılgıları belirlenmiştir. Alan çalışması, daha önce örgün gastronomi eğitimi almamış kısım şefi (chef de partie) düzeyinde faaliyet gösteren 39 mutfak çalışanı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada doğrama teknikleri konusunda kayda değer düzeylerde kavram yanılgıları bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmada kavram yanılgılarının önlebilinmesi için örgün ve yaygın gastronomi eğitiminde özel eğitim yöntemleriyle (işbirlikçi eğitim modeli, proje tabanlı eğitim modeli, sorgulama temelli eğitim modeli, probleme dayalı eğitim modeli, sınıf dışı eğitim modeli ve 5E-7E eğitim modeli) destelenmesi gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractConceptual change can be expressed as changing the errors in the concepts used in scientific and applied fields within the scientific framework. Within the scope of the study, misconceptions about chopping techniques, which are basic concepts in the science of gastronomy, have been determined. The field study was carried out with 39 kitchen workers operating at the level chef (chef de partie), who had not previously received formal gastronomy training. In the study, remarkable levels of misconceptions about chopping techniques were reached. In order to prevent misconceptions in the research, it has been concluded that the formal and non-formal gastronomy education should be supported with special education methods (collaborative education model, project-based education model, inquiry-based education model, problem-based education model, out-ofclass education model and 5E-7E education model).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDetay Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectKavramsal Değişimen_US
dc.subjectGastronomi Eğitimien_US
dc.subjectDoğrama Tekniklerien_US
dc.subjectConceptual Changeen_US
dc.subjectGastronomy Educationen_US
dc.subjectChopping Techniquesen_US
dc.titleMutfak çalışanlarının doğrama tekniklerine yönelik kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of conceptual change processes for kitchen's employees and chopping techniquesen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalMTCON’20 Kıtalararası Turizm Yönetimi Konferansıen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4343-1225en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3703-6918en_US
dc.identifier.startpage293en_US
dc.identifier.endpage299en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess