dc.contributor.author | Sarıoğlan, Mehmet | |
dc.contributor.author | Avcıkurt, Cevdet | |
dc.contributor.author | Bozok, Düriye | |
dc.date.accessioned | 2025-03-03T10:21:05Z | |
dc.date.available | 2025-03-03T10:21:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-605-254-280-4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/16212 | |
dc.description.abstract | Kavramsal değişim bilimsel ve uygulamalı alanlarda kullanılan kavramlardaki
yanılgıların bilimsel çerçevede değiştirilmesi olarak ifade edilebilir. Çalışma kapsamında uygulamalı bir bilim dalı olarak gastronomi biliminde temel kavramlar
olan doğrama teknikleri konusundaki kavram yanılgıları belirlenmiştir. Alan çalışması, daha önce örgün gastronomi eğitimi almamış kısım şefi (chef de partie)
düzeyinde faaliyet gösteren 39 mutfak çalışanı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
doğrama teknikleri konusunda kayda değer düzeylerde kavram yanılgıları bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmada kavram yanılgılarının önlebilinmesi için örgün
ve yaygın gastronomi eğitiminde özel eğitim yöntemleriyle (işbirlikçi eğitim modeli, proje tabanlı eğitim modeli, sorgulama temelli eğitim modeli, probleme dayalı eğitim modeli, sınıf dışı eğitim modeli ve 5E-7E eğitim modeli) destelenmesi
gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Conceptual change can be expressed as changing the errors in the concepts used
in scientific and applied fields within the scientific framework. Within the scope
of the study, misconceptions about chopping techniques, which are basic concepts in the science of gastronomy, have been determined. The field study was
carried out with 39 kitchen workers operating at the level chef (chef de partie),
who had not previously received formal gastronomy training. In the study, remarkable levels of misconceptions about chopping techniques were reached. In
order to prevent misconceptions in the research, it has been concluded that the
formal and non-formal gastronomy education should be supported with special
education methods (collaborative education model, project-based education model, inquiry-based education model, problem-based education model, out-ofclass education model and 5E-7E education model). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Detay Yayıncılık | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Kavramsal Değişim | en_US |
dc.subject | Gastronomi Eğitimi | en_US |
dc.subject | Doğrama Teknikleri | en_US |
dc.subject | Conceptual Change | en_US |
dc.subject | Gastronomy Education | en_US |
dc.subject | Chopping Techniques | en_US |
dc.title | Mutfak çalışanlarının doğrama tekniklerine yönelik kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of conceptual change processes for kitchen's employees and chopping techniques | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | MTCON’20 Kıtalararası Turizm Yönetimi Konferansı | en_US |
dc.contributor.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4343-1225 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9169-9763 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-3703-6918 | en_US |
dc.identifier.startpage | 293 | en_US |
dc.identifier.endpage | 299 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |