Üniversite öğrencilerinin seyahat motivasyonlarının belirlenmesi
Özet
Ulaşım, iletişim ve boş zaman artışı gibi etmenler her turist grubunda olduğu gibi
üniversite öğrencilerinin de seyahat imkanlarının artmasına olanak sağlamıştır. Ülkemizdeki
genç nüfus oranının oldukça yüksek olması bu grubun seyahat motivasyonlarının çalışılmasını
oldukça önemli kılmaktadır. Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin seyahat
motivasyonlarının öğrenilmesidir. Yapılan yazın taramasında ülkemizde konu ile ilgili
çalışmaların azlığı dikkat çekmektedir ve çalışmanın özelinde incelenen öğrencilerin seyahat
esnasında nerelerde konakladıkları ve hangi bilgi kaynaklarını tercih ettikleri konularında
hiçbir araştırmaya rastlanmamıştır. Araştırma ile hem literatüre üniversite öğrencilerinin
seyahat davranışları konusunda veri katkısı sunulacak olup hem de özellikle seyahat alanında
faaliyet gösteren turizm işletmelerine kaynak bir çalışma sunulması hedeflenmektedir.
Araştırma Emet Meslek Yüksekokulu’nda 305 öğrenciye anket uygulanarak yapılmıştır. Elde
edilen bulgular ışığında öğrencilerin demografik değişkenlerine göre seyahat tercihleri, itici
ve çekici motivasyonları tespit edilmiştir. Cinsiyet, yaş ve bölümler açısından bakıldığında
seyahat motivasyonlarında anlamlı farklılıklar olmadığı göze çarpmaktadır. Ancak
öğrencilerin seyahatleri için kullandıkları bilgi kaynaklarının büyük çoğunluğunun internet ile
bağlantılı olması ve ulaşım araçları konusunda ise havayolunu hiç tercih etmemeleri gibi ilgi
çekici veriler elde edilmiştir. Factors such as transportation, communication and increase in leisure time provided an
increase of the facilities of travel to every group of tourists as well as the university students .
The fact that the number of young people in our country is very high makes studying this
group's travel motivation very important. The purpose of this study is to learn the travel
motivations of the university students. In the review of the literature , the lack of studies on
this subject in our country is noteworthy and on the topics studied such as where student stay
during their trips and which sources of information they prefer, no studies have been
encountered. The research aims to provide data for both the literature on the travel behaviors
of the university students and a resource study especially to the tourism enterprises operating
in the travel field. The research was conducted by applying questionnaires to 305 students at
Emet Vocational College. According to the demographics of the students, their travel
preferences, push and pull motivations were learned in consideration of the obtained results. It
is striking that there are no significant differences between departments, genders and ages on
travel motivations. On the other hand, interesting data have been obtained such as the fact that
most of the information sources that students use for their travels are associated with the
internet and the airline was not used at all.