Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAymankuy, Şimal Yakut
dc.date.accessioned2025-02-12T06:37:12Z
dc.date.available2025-02-12T06:37:12Z
dc.date.issued2001en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15971
dc.description.abstractKriz beklenilmeyen ve önceden sezilmeyen, çabuk ve acele cevap verilmesi gereken, örgütün veya işletmenin anlama ve uyum mekanizmalarını yetersiz hale getirerek, mevcut değerlerini, amaçlarını ve varsayımlarmı tehdit eden gerilim durumudur. İşletmelerde belirsizlik riski, risk ise krizi yaratmaktadır. Turizmde kriz, bir ülke turizm sektörünün ya da bazı işletmelerin, kontrol edilemeyen doğal afetler, sosyo-ekonomik değişmeler, terör ve çatışma, yanlış politikalar veya yönetim hatalarıyla büyük zararlara uğramasını, hatta iflas tehlikesi ile karşı karşıya kalmasını ve bu sorunları çözmede yeni bir organizasyon yapısmm arayışı içine girmesi durumu olarak tanımlanabilir. Kriz yönetimi ise, bu zararlardan en düşük kayıpla kurtulmayı sağlayacak doğru politikalar ve alınacak doğru önlemler ile geçirilecek süreci ifade eder. Kriz dönemlerinde yöneticiler çok hızlı karar vermek zorundadır. Karar vermeyi zorlaştıran en önemli etken bilgi eksikliği yani belirsizliktir.en_US
dc.description.abstractCrisis is kind of tension that jeopardizes the goals and targets of organizations by making mechanisms of the institutions complicated and not easy to communicate. Ambiguity in business brings risks and risks cause crisis. Crisis in tourism threatens the country as whole or some institutions and originates from natural disasters, socio-economic changes, terrorist acts, wrong political decisions or managerial mistakes. During the time of crisis, institutions search for new organization plans and "crisis management" corresponds to finding the best solution to reduce the disadvantages caused by ht e crisis. Managers are faced with making decisions so fast during crisis and the thing that makes it a tough job is not having enough information, in other words, ambiguous situationsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKrizen_US
dc.subjectKriz Yönetimien_US
dc.subjectKoordinasyonen_US
dc.subjectCrisisen_US
dc.subjectCrisis Managementen_US
dc.subjectCoordinationen_US
dc.titleTurizm sektöründe kriz yönetimien_US
dc.title.alternativeCrisis management in tourismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1033-6424en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster