Turizm sektöründe kriz yönetimi
Özet
Kriz beklenilmeyen ve önceden sezilmeyen, çabuk ve acele cevap
verilmesi gereken, örgütün veya işletmenin anlama ve uyum mekanizmalarını
yetersiz hale getirerek, mevcut değerlerini, amaçlarını ve varsayımlarmı tehdit
eden gerilim durumudur.
İşletmelerde belirsizlik riski, risk ise krizi yaratmaktadır. Turizmde
kriz, bir ülke turizm sektörünün ya da bazı işletmelerin, kontrol edilemeyen
doğal afetler, sosyo-ekonomik değişmeler, terör ve çatışma, yanlış politikalar
veya yönetim hatalarıyla büyük zararlara uğramasını, hatta iflas tehlikesi ile karşı
karşıya kalmasını ve bu sorunları çözmede yeni bir organizasyon yapısmm
arayışı içine girmesi durumu olarak tanımlanabilir. Kriz yönetimi ise, bu
zararlardan en düşük kayıpla kurtulmayı sağlayacak doğru politikalar ve alınacak
doğru önlemler ile geçirilecek süreci ifade eder. Kriz dönemlerinde yöneticiler
çok hızlı karar vermek zorundadır. Karar vermeyi zorlaştıran en önemli etken
bilgi eksikliği yani belirsizliktir. Crisis is kind of tension that jeopardizes the goals and targets of
organizations by making mechanisms of the institutions complicated and not
easy to communicate.
Ambiguity in business brings risks and risks cause crisis. Crisis in
tourism threatens the country as whole or some institutions and originates from
natural disasters, socio-economic changes, terrorist acts, wrong political
decisions or managerial mistakes. During the time of crisis, institutions search
for new organization plans and "crisis management" corresponds to finding the
best solution to reduce the disadvantages caused by ht e crisis. Managers are faced with making decisions so fast during crisis and the thing that makes it a
tough job is not having enough information, in other words, ambiguous
situations