Determination of argumentation quality of science teacher candidates in the context of the human reproductive system subject
Abstract
: This study aims to determine teacher candidates' written argumentation quality with the help of
various socio-scientific issues in the context of the human reproductive system subject. For this reason, a
case study was conducted with 24 science teacher candidates studying at a state university in Turkey. Data
were collected with a questionnaire involving five open-ended questions. The questions interrogated testing
for genetic diseases before marriage, sugar-loading tests during pregnancy, designer babies, surrogacy, and
consanguineous marriage. In the data-gathering process, the participants were asked whether they supported
the given socio-scientific issue and to provide written arguments for each question. Data were analyzed
using the content analysis and the framework introduced by Sadler and Fowler (2006). According to the
results, teacher candidates’ support and argumentation levels varied with respect to the issue. The teacher
candidates’ arguments dominated in justification with elaborated grounds level for the second and fifth
issues whereas justification with elaborated grounds and a counter-position level was observed in a higher
rate for the third and fourth issues. For future studies, it is recommended to design an instruction period to
develop teacher candidates’ argumentation qualities on the issues addressed in this study paper. Bu araştırma, insanda üreme sistemi konusu bağlamında çeşitli sosyobilimsel konular yardımıyla öğretmen adaylarının yazılı argümantasyon kalitesini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 24 fen bilgisi öğretmen adayı ile bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, beş adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket yardımıyla toplanmış olup bu sorularda evlilik öncesinde genetik hastalıkların tespiti için test yapılması, gebelikte şeker yükleme testi, tasarım bebekler, taşıyıcı annelik ve akraba evliliği ele alınmıştır. Veri toplama sürecinde, katılımcılardan her bir sosyobilimsel konuyu destekleyip desteklemediklerini belirterek bunlara yönelik yazılı argümanlar oluşturmaları beklenmiştir. Toplanan veriler, içerik analizi ile Sadler ve Fowler (2006) tarafından ortaya konulan çerçeve yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının kendilerine sunulan sosyobilimsel konuları destekleme durumları ile argümantasyon seviyelerinin konuya göre değişiklik gösterdiği belirlenmiştir. Buna göre ikinci ve beşinci konulardaoluşturulan argümanlarda ayrıntılı temelle gerekçelendirme öne çıkarken, üçüncü ve dördüncü konularda ise ayrıntılı temelle gerekçelendirme ve karşıt görüş seviyesi daha yüksek oranda tespit edilmiştir. Gelecekte yapılacak çalışmalarda, öğretmen adaylarının bu araştırmada ele alınan konulara ilişkin argümantasyon kalitesinin geliştirilmesi için uygun bir öğretim süreci tasarlanması önerilmektedir.