Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜrek, Handan
dc.date.accessioned2024-12-12T11:35:37Z
dc.date.available2024-12-12T11:35:37Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1305-2020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33711/yyuefd.1386098
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15515
dc.description.abstract: This study aims to determine teacher candidates' written argumentation quality with the help of various socio-scientific issues in the context of the human reproductive system subject. For this reason, a case study was conducted with 24 science teacher candidates studying at a state university in Turkey. Data were collected with a questionnaire involving five open-ended questions. The questions interrogated testing for genetic diseases before marriage, sugar-loading tests during pregnancy, designer babies, surrogacy, and consanguineous marriage. In the data-gathering process, the participants were asked whether they supported the given socio-scientific issue and to provide written arguments for each question. Data were analyzed using the content analysis and the framework introduced by Sadler and Fowler (2006). According to the results, teacher candidates’ support and argumentation levels varied with respect to the issue. The teacher candidates’ arguments dominated in justification with elaborated grounds level for the second and fifth issues whereas justification with elaborated grounds and a counter-position level was observed in a higher rate for the third and fourth issues. For future studies, it is recommended to design an instruction period to develop teacher candidates’ argumentation qualities on the issues addressed in this study paper.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, insanda üreme sistemi konusu bağlamında çeşitli sosyobilimsel konular yardımıyla öğretmen adaylarının yazılı argümantasyon kalitesini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 24 fen bilgisi öğretmen adayı ile bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, beş adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket yardımıyla toplanmış olup bu sorularda evlilik öncesinde genetik hastalıkların tespiti için test yapılması, gebelikte şeker yükleme testi, tasarım bebekler, taşıyıcı annelik ve akraba evliliği ele alınmıştır. Veri toplama sürecinde, katılımcılardan her bir sosyobilimsel konuyu destekleyip desteklemediklerini belirterek bunlara yönelik yazılı argümanlar oluşturmaları beklenmiştir. Toplanan veriler, içerik analizi ile Sadler ve Fowler (2006) tarafından ortaya konulan çerçeve yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının kendilerine sunulan sosyobilimsel konuları destekleme durumları ile argümantasyon seviyelerinin konuya göre değişiklik gösterdiği belirlenmiştir. Buna göre ikinci ve beşinci konulardaoluşturulan argümanlarda ayrıntılı temelle gerekçelendirme öne çıkarken, üçüncü ve dördüncü konularda ise ayrıntılı temelle gerekçelendirme ve karşıt görüş seviyesi daha yüksek oranda tespit edilmiştir. Gelecekte yapılacak çalışmalarda, öğretmen adaylarının bu araştırmada ele alınan konulara ilişkin argümantasyon kalitesinin geliştirilmesi için uygun bir öğretim süreci tasarlanması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.33711/yyuefd.1386098en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArgumentsen_US
dc.subjectSocio-scientific Issuesen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.subjectArgümanlaren_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectSosyobilimsel Konularen_US
dc.titleDetermination of argumentation quality of science teacher candidates in the context of the human reproductive system subjecten_US
dc.title.alternativeFen bilgisi öğretmen adaylarının üreme sistemi konusu bağlamında argümantasyon kalitesinin belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3593-8547en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage305en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster