Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenel, Selma
dc.date.accessioned2024-12-02T08:18:53Z
dc.date.available2024-12-02T08:18:53Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2024.1780
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15366
dc.description.abstractBilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test (BOBUT) yönteminin temel iddialarından biri ölçülen özellik bakımından uçlarda yer alan yeterliklerde geleneksel testlere göre daha kesin ve güvenilir sonuçlar üretmesidir. Ancak, BOBUT’ta da uç yeteneklerin kestiriminin orta yetenektekilere göre daha düşük kesinlikte olduğu, yanlı sonuçlar elde edilebildiği bilinmektedir. Bu durum, BOBUT’un tüm yeterlik düzeylerini hedefleyen yapısına ters düşmektedir. Bu araştırmada, çeşitli BOBUT prosedürlerinin performanslarının karşılaştırarak, alt yetenek düzeylerinde, diğer yetenek düzeyleri ile uyuşan biçimde, daha iyi performans gösteren algoritmaları belirlemek amaçlanmıştır. Ek olarak geniş ölçekli test sonuçlarından yola çıkarak, belirlenen prosedürlerin özel gereksinimli öğrencilerin yeterliklerinde de benzer performans gösterip göstermeyeceği incelenmiştir. Araştırmada öncelikle Monte Carlo simülasyonu ile 1000 maddelik bir madde havuzu ve standart normal dağılım gösteren 1000 kişilik bir yetenek dağılımı oluşturulmuştur. Farklı madde seçme, yetenek kestirimi yöntemleri ve sonlandırma kurallarından oluşan 36 koşulun, uçlarda yer alan bireylerin kestirimindeki BOBUT performansları kıyaslanmıştır. Araştırma sonucunda, En çok olabilirlik yetenek kestirim yöntemi, Kullbak-Leibler bilgisi madde seçme kuralı, standart hata ve madde uzunluğu sınırı (20 madde) ile birlikte kullanılan standart hata test sonlandırma kurallarının; alt yeterlik düzeylerinde en iyi performans göstererek, yeterlik düzeyleri boyunca BOBUT performansı açısından tutarlılık gösteren bir algoritma oluşturduğu gözlenmiştir. Engeli olan öğrencilerin yeterlik düzeylerinde yüksek performans gösterdiği gözlenen ilgili prosedürler, gerçek veri ile onanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe estimation of extreme abilities in computerized adaptive testing (CAT) is more biased and less accurate than that of intermediate abilities. This situation contradicts the structure of CAT, which targets all ability levels. This research aims to determine the procedures that perform better at lower skill levels, in accordance with other ability levels, by comparing the performances of various CAT procedures. In addition, a large-scale test examined whether the determined procedures would show similar performance in the ability levels of students with disabilities, as a group unfortunately more often of extreme abilities and that CAT will offer advantages in many respects. A pool of 1000 items and 1000 examinees with standard normal ability distribution were simulated with Monte Carlo. The CAT performances of 36 conditions consisting of different item selection methods, ability estimation methods and termination rules were compared. As a result of the research, the precision criterion termination rule used together with the maximum likelihood ability estimation method, Kullbak-Leibler information item selection rule, and precision criterion termination rule with test length limit (20 items) performed better and more consistently in terms of CAT performance across the ability levels. These procedures show high performance in the ability levels of students with disabilities, also in real data.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.14686/buefad.1199798en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeori ve Metotlar Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zekaen_US
dc.subjectBilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testleren_US
dc.subjectBOBUT Prosedürlerien_US
dc.subjectUç Yetenek Seviyelerien_US
dc.subjectÖzel Gereksinimli Öğrencileren_US
dc.subjectMonte Carlo Simülasyonuen_US
dc.subjectMadde Seçim Yöntemien_US
dc.subjectDüşük Yetenekli Öğrencileren_US
dc.subjectComputerized Adaptive Testingen_US
dc.subjectCAT Proceduresen_US
dc.subjectMonte Carlo Simulationen_US
dc.subjectStudents With Disabilitiesen_US
dc.subjectExtreme Ability Levelsen_US
dc.subjectİtem Selection Methoden_US
dc.subjectStudents With Low Abilityen_US
dc.titleComparison of CAT procedures at low ability levels: A simulation study and analysis in the context of students with disabilitiesen_US
dc.title.alternativeBOBUT prosedürlerinin düşük yetenek düzeylerindeki performanslarının karşılaştırılması: Simülasyon çalışması ve özel gereksinimli öğrenciler bağlamında incelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5803-0793en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage547en_US
dc.identifier.endpage559en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster