2023 kültür ve medeniyetimize yön verenler dersi öğretim programının incelenmesi
Abstract
2023 Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim
Programının incelenmesi amacında olan araştırma verileri doküman
incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi
sonucunda Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim
Programının, öğrencilerin 11 amaca ulaşmaları beklentisiyle
hazırlanmış olduğu ve bu amaçlara ulaşılırken 16 becerinin
öğrencilere kazandırılmasının hedeflendiği görülmüştür. Kültür ve
Medeniyetimize Yön Verenler-I ve II derslerinde, dört ünite ve 61
kazanıma yer verilmiştir. Programda tasavvuf, erdem, güzel ahlak,
sosyal düzen gibi konularda Türk kültürüne yön vermiş 39 önemli
şahsiyete değinilmiştir. Bu çalışma, Kültür ve Medeniyetimize Yön
Verenler Dersinin öğretim programının, öğrencilerin kültürel ve
medeni kimliklerini güçlendirme potansiyeline sahip olduğunu
ortaya koymuştur. Ancak, dersin daha da geliştirilmesi ve
yaygınlaştırılması için dersin içeriğinin zenginleştirilerek,
öğrencilere interaktif ve katılımcı öğrenme yöntemleriyle
sunulmasının yararlı olacağı düşünülmektedir The research data, which aims to examine the 2023
Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization
Course, was obtained through document review. As a result of the
analysis of the research data, it was seen that the Curriculum of
Those Who Shape Our Culture and Civilization Course was
prepared with the expectation that the students would achieve 11
goals, and while these goals were achieved, it was aimed to provide
students with 16 skills. Four units and 61 learning outcomes are
included in the Those Who Shape Our Culture and Civilization-I
and II courses. In the program, 39 important figures who shaped
Turkish culture on issues such as Sufism, virtue, good morals and
social order were mentioned. This study revealed that the
curriculum of the Those Who Shape Our Culture and Civilization
Course has the potential to strengthen students' cultural and civil
identities. However, in order to further develop and disseminate
the course, it is thought that it would be beneficial to further enrich
the course content and present it to students with interactive and
participatory learning methods.