Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDinç, Nuray Tetik
dc.contributor.authorBalıkoğlu, Arzu
dc.contributor.authorMutlu, Hasret Ulusoy
dc.date.accessioned2024-02-22T10:24:40Z
dc.date.available2024-02-22T10:24:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1302-1796 / 2667-4750
dc.identifier.urihttps://doi.org/ 10.52642/susbed.1152188
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14576
dc.description.abstractBu çalışmada, turistlerin turist rehberlerine yönelik sergiledikleri nezaketsiz davranışların belirlenmesi ve rehberlerin bu davranışlar karşısında nasıl hissettiklerinin ve gösterdikleri tepkilerin neler olduğunun ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda verilerin elde edilmesi için nitel araştırma yaklaşımı tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Telefon ile görüşmeler yapılarak toplanan veriler, tematik analize tabi tutularak önce kodlanmış, ardından belirli temalar altında kategorize edilmiştir. Araştırma sonucunda, turist rehberlerinin en fazla karşılaştıkları nezaketsiz davranışların “rehberi satın almış gibi davranmak”, “uyarıları dikkate almamak” ve “anlatılanları dinlememek” olduğu ve rehberlerin bu nezaketsiz davranışlar karşısında çoğunlukla “sinir bozukluğu”, “moral bozukluğu”, “öfke” ve “üzüntü” hissettikleri belirlenmiştir. Turist rehberlerinin nezaketsiz davranışlara yönelik turistlere gösterdikleri tepkileri içerisinde en sık tekrarlananların “nazikçe uyarmak”, “sert bir dille uyarmak” ve “umursamamak” olduğu ve bu tepkiler doğrultusunda turistlerde görülen davranış değişikliğinin ise çoğunlukla “aynı davranışa devam etmek”, “kabahatini anlayıp özenli davranmak” ve “hatasının farkına varıp özür dilemek” yönünde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, turist nezaketsizliğinin grup uyumuna ve tur akışına yönelik etkilerinin çoğunlukla “rehberinin modunun düşmesi”, “grup üyelerinin moralinin bozulması” ve “grup üyelerinin bu kişilere tepki göstermesi” şeklinde olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the uncivil behaviours of tourists towards tourist guides and to reveal how the guides feel and what their reactions are in the face of these behaviuors. Qualitative research approach was preferred in order to obtain the data in line with the purpose of the research. A semi-structured interview form was prepared as a data collection tool. The data collected through telephone interviews were subjected to thematic analysis and first coded and then categorized under certain themes. As a result of the research, it has been determined that the most uncivil behaviours encountered by tourist guides are “pretending to buy the guide”, “ignoring the warnings” and “not listening to what is told” and the guides mostly felt “nervous breakdown”, “depression”, “rage” and “sadness” in the face of these rude behaviours. It was determined that the most frequently repeated reactions of tourist guides to tourists against uncivil behaviours are “kindly warning”, “warning with a harsh language” and “ignore” and in line with these reactions, the behavioral change seen in tourists is mostly “continuing the same behaviours”, “understanding the fault and acting with care” and “realizing and apologizing for the mistake”. In addition, it was determined that the effects of tourist incivility on group harmony and tour flow were mostly “demoralization of the guide”, “the demoralization of the group members” and “the reaction of the group members to these people”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMelikşah Aydınen_US
dc.relation.isversionof10.52642/susbed.1152188en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurist Rehberlerien_US
dc.subjectTurist Nezaketsizliğien_US
dc.subjectNezaketsiz Davranışlaren_US
dc.subjectTourist Guidesen_US
dc.subjectTourist Incivilityen_US
dc.subjectUncivil Behavioursen_US
dc.titleTurist rehberlerine yönelik turist nezaketsizliği ve rehberlerin nezaketsiz davranışlara ilişkin tepkilerien_US
dc.title.alternativeTourist incivility for tourist guides and reaction of tourist guides towards uncivil behavioursen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1366-3714en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6284-4661en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1633-6804en_US
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster