Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopal, Özlem Karakoç
dc.contributor.authorBaşaran, Hayret
dc.date.accessioned2024-02-16T11:35:55Z
dc.date.available2024-02-16T11:35:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1301-7985 / 2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.1008655
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14533
dc.descriptionTopal, Özlem Karakoç (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractScience festivals are organizations that aim to raise public awareness on various scientific issues and popularize science. Science Festivals' effects on participants have vital importance. Accordingly, the impact of a science festival supported by the TÜBİTAK 4007 Science Festivals Support program on students' scientific attitudes is discussed. The working group consists of middle and high school students participating in four activities. The data collection tool was the scientific attitude scale. Total attitude scores were compared according to total scientific attitude scores, gender, class level, and whether the participants followed popular science publications and participated in a science camp or scientific research project competition. Results showed a significant difference between the pre-test and post-test scores except for the grade level. Besides, students who did not read popular science books, watched experimental videos, or participated in scientific activities such as a science camp/research project competition experienced a more significant change in their attitude scores. The effects of the activities in the science festivals be organized after that can be determined with mixed-method research. Also, addressing the changes in the curiosity levels of the participants, and examining the long term effects of the festivals can be effective in increasing these organizations' quality.en_US
dc.description.abstractBilim Şenlikleri çeşitli bilimsel konularda toplumun farkındalığını arttıran ve bilimi popüler hale getirmeyi amaçlayan organizasyonlardır. Bilim şenliklerinin katılımcılar üzerindeki etkilerini incelemek oldukça önemlidir. Bu nedenle TÜBİTAK 4007 Bilim şenliği destekleme programı tarafından desteklenen bir bilim şenliğinin öğrencilerin bilimsel tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Proje süresince dört etkinliğe katılan ortaokul ve lise öğrencileri çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bilimsel tutum ölçeği kullanılmıştır. Toplam tutum puanları farklı değişkenler ile katılımcıların popüler bilim yayınlarını takip edip etmedikleri, deney videosu izleyip izlemedikleri ve bir bilim kampı ya da bilimsel araştırma projesine katılıp katılmadıklarına göre değerlendirilmiştir. Bulgular sınıf düzeyi haricindeki tüm değişkenlerde öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Bunun yanında popüler bilim kitabı okumayan, deneysel videolar izlemeyen ya da bilim kampı/bilimsel araştırma projesi yarışması gibi bilimsel aktivitelere katılmayan öğrencilerin tutum puanlarında daha büyük değişimler meydana gelmiştir. Bundan sonra düzenlenecek olan bilim şenliklerindeki etkinliklerin etkileri karma yöntem araştırmaları kullanılarak araştırılabilir. Ayrıca katılımcıların merak düzeylerindeki değişimin incelenmesi ve şenliklerin uzun vadeli sonuçlarının araştırılması bu organizasyonların kalitelerinin arttırılmasında etkili olabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed.1008655en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience Festivalsen_US
dc.subjectTubitak 4007en_US
dc.subjectScientific Attitudeen_US
dc.subjectPopular Science Booken_US
dc.subjectScience Campen_US
dc.subjectScientific Research Project Competitionsen_US
dc.subjectBilim Şenliklerien_US
dc.subjectBilimsel Tutumen_US
dc.subjectPopüler Bilim Kitaplarıen_US
dc.subjectBilim Kamplarıen_US
dc.subjectBilimsel Araştırma Projesi Yarışmalarıen_US
dc.titleEvaluation of the change in the scientific attitudes of the students participating in the science festivalen_US
dc.title.alternativeBilim şenliğine katılan öğrencilerin bilimsel tutumlarındaki değişimin değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8290-5425en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0855-8650en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage645en_US
dc.identifier.endpage671en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster