Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemel, Hasan
dc.contributor.authorAltun, Murat
dc.date.accessioned2024-02-16T10:09:04Z
dc.date.available2024-02-16T10:09:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1164584
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14527
dc.descriptionTemel, Hasan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractOne of the most significant areas of mathematics education today is how to improve students' mathematical literacy success and level. In this context, the study aimed to examine the effect of problem-solving strategies education on mathematical literacy. The study included 42 students in the eighth grade of secondary school, and the experimental design was preferred in quantitative research methods. Five-week problem-solving strategies education was conducted with 21 students in the experimental group. The study data were obtained with the mathematical literacy test (MLT), which was developed to determine the mathematical literacy achievement and levels of the experimental and control groups before and after education. As a result of the findings, it was determined that problem-solving strategies in education had a significant effect on students' mathematical literacy achievement. Concordantly, suggestions have been made regarding the need to use problem-solving strategies to improve mathematical literacy.en_US
dc.description.abstractGünümüzde matematik eğitiminin en önemli uğraşı alanlarının başında öğrencilerin matematik okuryazarlık başarı ve düzeyinin nasıl arttırılacağı gelmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada problem çözme strateji eğitiminin matematik okuryazarlığına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ortaokul sekizinci sınıfta öğrenim gören 42 öğrenci katılmış ve nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen tercih edilmiştir. Deney grubunda bulunan 21 öğrenci ile beş haftalık problem çözme stratejileri eğitimi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri, eğitim öncesi ve sonrasında deney ve kontrol grubunun matematik okuryazarlık başarı ve düzeylerini belirlemek amacıyla geliştirilen matematik okuryazarlık testi (MOT) ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda, problem çözme stratejileri eğitiminin öğrencilerin matematik okuryazarlık başarı düzeylerine anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda matematik okuryazarlığını geliştirmede problem çözme stratejilerinden faydalanılması gerektiğine yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak.en_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.1164584en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematical Literacyen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.subjectPISAen_US
dc.subjectProblem-Solvingen_US
dc.subjectProblem-Solving Strategiesen_US
dc.subjectMatematik Okuryazarlığıen_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectPISAen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectProblem Çözme Stratejilerien_US
dc.titleThe effect of problem-solving strategies education on developing mathematical literacyen_US
dc.title.alternativeMatematik okuryazarlığını geliştirmede problem çözme stratejileri eğitiminin etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4532-0529en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8853-8523en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage275en_US
dc.identifier.endpage303en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster