dc.contributor.author | Temel, Hasan | |
dc.contributor.author | Altun, Murat | |
dc.date.accessioned | 2024-02-16T10:09:04Z | |
dc.date.available | 2024-02-16T10:09:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1164584 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14527 | |
dc.description | Temel, Hasan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | One of the most significant areas of mathematics education today is how to improve students'
mathematical literacy success and level. In this context, the study aimed to examine the effect of problem-solving
strategies education on mathematical literacy. The study included 42 students in the eighth grade of secondary
school, and the experimental design was preferred in quantitative research methods. Five-week problem-solving
strategies education was conducted with 21 students in the experimental group. The study data were obtained with
the mathematical literacy test (MLT), which was developed to determine the mathematical literacy achievement
and levels of the experimental and control groups before and after education. As a result of the findings, it was
determined that problem-solving strategies in education had a significant effect on students' mathematical literacy
achievement. Concordantly, suggestions have been made regarding the need to use problem-solving strategies to
improve mathematical literacy. | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde matematik eğitiminin en önemli uğraşı alanlarının başında öğrencilerin matematik okuryazarlık başarı ve düzeyinin nasıl arttırılacağı gelmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada problem çözme strateji eğitiminin matematik okuryazarlığına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ortaokul sekizinci sınıfta öğrenim gören 42 öğrenci katılmış ve nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen tercih edilmiştir. Deney grubunda bulunan 21 öğrenci ile beş haftalık problem çözme stratejileri eğitimi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri, eğitim öncesi ve sonrasında deney ve kontrol grubunun matematik okuryazarlık başarı ve düzeylerini belirlemek amacıyla geliştirilen matematik okuryazarlık testi (MOT) ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda, problem çözme stratejileri eğitiminin öğrencilerin matematik okuryazarlık başarı düzeylerine anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda matematik okuryazarlığını geliştirmede problem çözme stratejilerinden faydalanılması gerektiğine yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak. | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17522/balikesirnef.1164584 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mathematical Literacy | en_US |
dc.subject | Mathematics Education | en_US |
dc.subject | PISA | en_US |
dc.subject | Problem-Solving | en_US |
dc.subject | Problem-Solving Strategies | en_US |
dc.subject | Matematik Okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | PISA | en_US |
dc.subject | Problem Çözme | en_US |
dc.subject | Problem Çözme Stratejileri | en_US |
dc.title | The effect of problem-solving strategies education on developing mathematical literacy | en_US |
dc.title.alternative | Matematik okuryazarlığını geliştirmede problem çözme stratejileri eğitiminin etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4532-0529 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8853-8523 | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 275 | en_US |
dc.identifier.endpage | 303 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |