13-14 Yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesi
Künye
Şahin, Ayşe Ahu. 13- 14 yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Öğrencilerin problem çözme konusunda çeşitli sıkıntıları vardır. Bu sıkıntıların basında problemi çözmeye uygun stratejiyi belirleyememek yer alır. Bu çalışmada, öğretim aşamasında kullanılan iki farklı eğitim tekniğinin (işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretme yöntemleri) öğrencilere uygun stratejiyi belirlemede hangi oranda yol gösterici ve dolayısıyla öğretici olduğunu belirlenmektir. Araştırmanın örneklemini, bir ilköğretim okulununun iki ayrı 8.sınıf şubesinde bulunan 60 öğrenci (Nd= 30, Nk=30) oluşturmuştur. Öğrenciler, birinci dönem matematik dersi not ortalamaları baz alınarak, deney ve kontrol olmak üzere not ortalamaları bakımından denk 2 gruba ayrılmıstır. Olasılık konusu ve problem çözme stratejileri, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemiyle islenirken, deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılarak işlenmistir. Konu bitiminde iki gruba da, on beş ayrı problem çözme stratejisini içeren, klasik ve günlük hayat problemlerinden oluşan 30 soruluk test uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının test puanları arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla bağımsız örneklemler için "t-test" kullanılmıştır. Ayrıca araştırmanın sonunda deney grubu öğrencilerinden 6 kişi ile yapılan etkinlikler hakkında görüşme yapılmıştır. Görüşme sonucu öğrencilerin verdikleri cevaplara bulgular bölümünde aynen yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre problem çözme stratejilerinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. The students have some worries with solving the problems. The main problem for the students is to define the suitable strategies. One of the main aim of this study is to define for two education technics (cooperative learning- traditional education) about which is more useful for the students to determine the right strategy for the problem. The type selection of sampling was formed by 60 students (Nd= 30, Nk=30), who are at the different 8th classes of the same school . The first term mathematics grades of the students were taken as a base and the students were put into two groups as the control group and the experiment group which don't have important differences between each other. The subject of probability was teached to the control group by simple way of telling and at the same time it was teached to the experiment group by the traditional way of telling. At the end of the course the test formed by 30 classic and daily life problems that includes 15 different problem solving strategies were applied to the stıudents. T-test was used to define the differences between two groups in a meaningfull way. Beside this, at the end of the study ,the discussion had be done with 6 students from the experiment group and the answers were included to the findings section. According to the findings, cooperative learning methods is more effective than the traditional way of learning in the education of problem solving strategies.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Zeka oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve problem çözme algılarına etkisi
Şahin, Engin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, zekâ oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve problem çözme algılarına etkisi araştırılmıştır. Deneme modelindeki araştırmada "Öntest ve Sontest Kontrol Gruplu Seçkisiz ... -
Ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ve problem çözme becerileri üzerine işleyen bellek kapasitesinin etkisinin belirlenmesi
Akıncı, Emine (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu araştırmada ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri belirlenmiş ve problem çözme becerileri ile işleyen (kısa süreli) bellek kapasiteleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın ... -
9. sınıf öğrencilerinin kesir ve yüzde problemleri konusunda problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi
Aykurtlu, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerinin “Kesir ve Yüzde Problemleri” konusundaki problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan bir ...