Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyüz, İbrahim
dc.contributor.authorŞahin, Ayşe Ahu
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationŞahin, Ayşe Ahu. 13- 14 yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1610
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÖğrencilerin problem çözme konusunda çeşitli sıkıntıları vardır. Bu sıkıntıların basında problemi çözmeye uygun stratejiyi belirleyememek yer alır. Bu çalışmada, öğretim aşamasında kullanılan iki farklı eğitim tekniğinin (işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretme yöntemleri) öğrencilere uygun stratejiyi belirlemede hangi oranda yol gösterici ve dolayısıyla öğretici olduğunu belirlenmektir. Araştırmanın örneklemini, bir ilköğretim okulununun iki ayrı 8.sınıf şubesinde bulunan 60 öğrenci (Nd= 30, Nk=30) oluşturmuştur. Öğrenciler, birinci dönem matematik dersi not ortalamaları baz alınarak, deney ve kontrol olmak üzere not ortalamaları bakımından denk 2 gruba ayrılmıstır. Olasılık konusu ve problem çözme stratejileri, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemiyle islenirken, deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılarak işlenmistir. Konu bitiminde iki gruba da, on beş ayrı problem çözme stratejisini içeren, klasik ve günlük hayat problemlerinden oluşan 30 soruluk test uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının test puanları arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla bağımsız örneklemler için "t-test" kullanılmıştır. Ayrıca araştırmanın sonunda deney grubu öğrencilerinden 6 kişi ile yapılan etkinlikler hakkında görüşme yapılmıştır. Görüşme sonucu öğrencilerin verdikleri cevaplara bulgular bölümünde aynen yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre problem çözme stratejilerinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe students have some worries with solving the problems. The main problem for the students is to define the suitable strategies. One of the main aim of this study is to define for two education technics (cooperative learning- traditional education) about which is more useful for the students to determine the right strategy for the problem. The type selection of sampling was formed by 60 students (Nd= 30, Nk=30), who are at the different 8th classes of the same school . The first term mathematics grades of the students were taken as a base and the students were put into two groups as the control group and the experiment group which don't have important differences between each other. The subject of probability was teached to the control group by simple way of telling and at the same time it was teached to the experiment group by the traditional way of telling. At the end of the course the test formed by 30 classic and daily life problems that includes 15 different problem solving strategies were applied to the stıudents. T-test was used to define the differences between two groups in a meaningfull way. Beside this, at the end of the study ,the discussion had be done with 6 students from the experiment group and the answers were included to the findings section. According to the findings, cooperative learning methods is more effective than the traditional way of learning in the education of problem solving strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOlasılıken_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectProblem Çözme Stratejilerien_US
dc.subjectProblem Çözme Stratejilerinin Öğretimien_US
dc.subjectProbabilityen_US
dc.subjectProblem Solving Strategiesen_US
dc.subjectTeaching of Problem Solving Strategies
dc.title13-14 Yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the problem solving strategies for the students aged 13-14 yearsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster