Hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin, çocuk haklarına yönelik bilgi ve tutumları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2021Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Amaç: Hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin, çocuk haklarına yönelik bilgi ve tutumlarını belirlemek. Gereç ve Yöntemler: Araştırma evrenini, meslek
yüksekokulu çocuk gelişimi bölümünde okuyan ve çocuk hakları dersini almış öğrenciler ile hemşirelik bölümü son sınıf öğrencilerinin
tümü oluşturmuştur (n:229). Bütün evren örnekleme dâhil edilmiştir.
Araştırmada, veriler yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak katılımcıların tanımlayıcı özelliklerini içeren “soru formu” ve “Çocuk Haklarına Yönelik Tutum Ölçeği (ÇHYTÖ)” ile elde edildi. Verilerin
değerlendirilmesinde t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmamız sonucunda, öğrencilerin yaş ortalaması 20,84±1,07, %80,8'i
kadın ve %58,5'i anadolu/fen lisesi mezunu olarak bulunmuştur. Öğrencilerin %61,6'sı hemşirelik bölümü öğrencisidir. Öğrencilerin,
ÇHYTÖ puan ortalaması 92,83±9,03 olduğu saptanmıştır. Araştırmada,
kadınların erkeklere, meslek liselilerin düz liselere, çocuk gelişimi bölümünün hemşirelik öğrencilerine göre ölçekten yüksek puan aldığı ve
aralarındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır
(p<0,05). Sonuç: Çocuk hakları dersi alan öğrencilerin, kızların ve meslek lisesi mezunlarının çocuk haklarına yönelik bilgi ve tutumlarının
yüksek olduğu belirlenmiştir. Objective: The purpose of this study is to determine
the knowledge and attitudes of students at the department of nursing
and child development in terms of rights of child. Material and
Methods: The universe of the study consisted of department of child
development students taking children's rights course and senior nursing students (n:229). The whole universe was included in the sample.
Data were obtained by using the face-to-face interview technique with
"the question from” and “Attitude Scale towards Children's Rights”
that included descriptive features of the participants. t test and
ANOVA were used for data analysis. Results: The mean age of the
students was 20.84±1.07 while 80.8% were female and 58.5% of them
graduated from anatolian/science high school. 61.6% were at the department of nursing. It was found that the mean score of the scale was
92.83±9.03. It was found that females had higher scale scores than
males. Graduates of vocational high school students were found to
have higher scores than those who were regular high school student.
It was also showed that students from the department of child development had higher score than those who were from the department of
nursing. It was indicated that there was a statistically significant difference between those variables (p<0.05). Conclusion: It was found
that students who took the course of the rights of child, those who
graduated from vocational school and females had higher knowledge
and attitude score in terms of the rights of child.
Kaynak
Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri DergisiCilt
13Sayı
1Koleksiyonlar
- Hemşirelik-Makale Koleksiyonu [112]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3387]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Bir çocuk yayını olan yeni harfli Mektepli Gazetesi nüshalarındaki manzumelerin incelenmesi
Yollu, Pınar (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Günümüzün hızla gelişen dünyasından geri kalmamak amacıyla bireylerde; gündemi sürekli takip etme, yeni şeyler öğrenme ve bilme ihtiyacı doğmaktadır. Çeşitli bilgi öğelerinin, haber kaynaklarının ve eğlencesel ürünlerin ... -
Mektepli Gazetesi'nin içerik ve biçim özellikleri ile gazetedi hikayelerin çocuğa sunduğu bilişsel ve ahlaki iletiler
Şahin, Güliz (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Sosyal yaşantımızda önemli bir yere sahip olan kitle iletişim araçları, insanları eğitmek ve eğitirken eğlendirmek gibi eğitim alanında da kıymete değer bir işleve sahiptir. Sürekli gelişen ilim ve fennin çok sayıda bireye ... -
Türkiye'de çocuk gelinler sorunu: Balıkesir örneği
Anık, Mehmet; Barlin, Rabia (2017)Bu çalışmada, çocuk gelinler konusunda dünya ortalamasının üstünde bir orana sahip olan Türkiye'de, bu sosyal sorunun öncelikle farklı yönleriyle anlaşılmasına yönelik bilimsel katkıda bulunmak ve akabinde de çözümüne ...