Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaynak, Serap
dc.contributor.authorErgün, Sibel
dc.contributor.authorArat, Nazire
dc.date.accessioned2023-06-21T11:33:41Z
dc.date.available2023-06-21T11:33:41Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1308-092X - 2146-8893
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/nurses.2020-75759
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13159
dc.descriptionKaynak, Serap (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAmaç: Hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin, çocuk haklarına yönelik bilgi ve tutumlarını belirlemek. Gereç ve Yöntemler: Araştırma evrenini, meslek yüksekokulu çocuk gelişimi bölümünde okuyan ve çocuk hakları dersini almış öğrenciler ile hemşirelik bölümü son sınıf öğrencilerinin tümü oluşturmuştur (n:229). Bütün evren örnekleme dâhil edilmiştir. Araştırmada, veriler yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak katılımcıların tanımlayıcı özelliklerini içeren “soru formu” ve “Çocuk Haklarına Yönelik Tutum Ölçeği (ÇHYTÖ)” ile elde edildi. Verilerin değerlendirilmesinde t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmamız sonucunda, öğrencilerin yaş ortalaması 20,84±1,07, %80,8'i kadın ve %58,5'i anadolu/fen lisesi mezunu olarak bulunmuştur. Öğrencilerin %61,6'sı hemşirelik bölümü öğrencisidir. Öğrencilerin, ÇHYTÖ puan ortalaması 92,83±9,03 olduğu saptanmıştır. Araştırmada, kadınların erkeklere, meslek liselilerin düz liselere, çocuk gelişimi bölümünün hemşirelik öğrencilerine göre ölçekten yüksek puan aldığı ve aralarındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0,05). Sonuç: Çocuk hakları dersi alan öğrencilerin, kızların ve meslek lisesi mezunlarının çocuk haklarına yönelik bilgi ve tutumlarının yüksek olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractObjective: The purpose of this study is to determine the knowledge and attitudes of students at the department of nursing and child development in terms of rights of child. Material and Methods: The universe of the study consisted of department of child development students taking children's rights course and senior nursing students (n:229). The whole universe was included in the sample. Data were obtained by using the face-to-face interview technique with "the question from” and “Attitude Scale towards Children's Rights” that included descriptive features of the participants. t test and ANOVA were used for data analysis. Results: The mean age of the students was 20.84±1.07 while 80.8% were female and 58.5% of them graduated from anatolian/science high school. 61.6% were at the department of nursing. It was found that the mean score of the scale was 92.83±9.03. It was found that females had higher scale scores than males. Graduates of vocational high school students were found to have higher scores than those who were regular high school student. It was also showed that students from the department of child development had higher score than those who were from the department of nursing. It was indicated that there was a statistically significant difference between those variables (p<0.05). Conclusion: It was found that students who took the course of the rights of child, those who graduated from vocational school and females had higher knowledge and attitude score in terms of the rights of child.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkiye Klinikleri Yayınevien_US
dc.relation.isversionof10.5336/nurses.2020-75759en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇocuk Haklarıen_US
dc.subjectÇocuk Sağlığıen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencilerien_US
dc.subjectÇocuk Gelişimien_US
dc.subjectChildren's Rightsen_US
dc.subjectChild Healthen_US
dc.subjectNursing Studenten_US
dc.subjectChild Devolopmenten_US
dc.titleHemşirelik ve çocuk gelişimi bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin, çocuk haklarına yönelik bilgi ve tutumlarıen_US
dc.title.alternativeKnowledge and attitudes of university students studying at the department of nursing and child development towards children’s rightsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9482-5254en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1227-5856en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9759-7170en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess