dc.contributor.author | Gül, Özlem | |
dc.contributor.author | Erdener, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2023-04-28T08:00:52Z | |
dc.date.available | 2023-04-28T08:00:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-5265 / 2651-4974 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/http://doi.org/10.31795/baunsobed.785054 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13000 | |
dc.description | Erdener, Mehmet Akif (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin özyeterlik inançlarınailişkin görüşlerini farklı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın evrenini, Balıkesirili genelindeki tüm resmi ilkokullarda görev yapan toplam 3313 öğretmen ve 350 idareciyi oluşturmaktadır. 470 öğretmen/idareci ise örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada özyeterlik inancı algısını ölçmek için “Özyeterlik İnancı Ölçeği” (Self-Efficacy BeliefScale) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bilgi formu kullanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek için doğrulayıcı faktör analizi (DFA) kullanılırken, toplanan verilerinanalizinde ise Çoklu varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Sonuç olarak, görev türü,kıdem ve eğitim durumunun öğretmenlerin özyeterlik inancı üzerinde anlamlı bir etkiyesahip olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the perceptions of teachers working in elementary schools regarding their self-efficacy beliefs according to different variables. The universe of the research covers a total of 3313 teachers and 350 administrators working in all official elementary schools in the province of Balıkesir in the 2017-2018 academic year. The sample group consists 470 teachers / administrators. In the research, “Self-Efficacy Belief Scale” and the information form prepared by the researchers are used to measure the perception of self-efficacy belief. Confirmatory factor analysis (DFA) and Multivariate analysis of variances (MANOVA) are conducted in the analysis of the data collected. Therefore, it is observed that the type of position, seniority and educational status had a significant effect on teachers’ self-efficacy belief. | en_US |
dc.description.sponsorship | The study is a part of Master’s Degree Thesis of Özlem GÜL and supported by Balikesir University:
Project No: 2017/049 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.31795/baunsobed.785054 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özyeterlik İnancı | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | İlkokul | en_US |
dc.subject | Self-efficacy Belief | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.subject | Elementary School | en_US |
dc.title | İlkokul öğretmenlerinin özyeterlik inançlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of elementary school teachers’ perceptions about self-efficacy beliefs | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4077-9330 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-1375-3963 | en_US |
dc.identifier.volume | 24 | en_US |
dc.identifier.issue | 45 | en_US |
dc.identifier.startpage | 93 | en_US |
dc.identifier.endpage | 114 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |