Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Seda
dc.contributor.authorErdem, Mervenur
dc.date.accessioned2023-04-10T12:20:17Z
dc.date.available2023-04-10T12:20:17Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2602-3008
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32572/guntad.858466
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12968
dc.description.abstractTurist rehberleri, kişilerin ziyaret ettikleri yer ile ilgili, tarihi, arkeolojik, mitolojik, kültürel bilgiler veren, en az bir yabancı dil bilen yol göstericilerdir. Turist rehberlerinin pek çok alanda bilgi sahibi olması ve gidilen yöreyi en doğru şekilde tanıtmaları gerekmektedir. Turist rehberleri ayrıca ülkesel ve bölgesel açıdan katkı sağlayan bir yapıya sahiptir. Turist rehberlerinin ziyaretçilere doğru ve faydalı bilgiler verebilmesi için ise nitelikli bir eğitim sürecinden geçmeleri gerekmektedir. Bu açıdan turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin mesleki eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi turist rehberliği eğitimine katkı sunarak nitelikli rehberlerin yetişmesini sağlayacaktır. Yapılan araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla öğrencilerin turist rehberliği eğitimine yönelik görüşlerinin ve beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü’nde eğitim görmekte olan birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf ve birinci, ikinci öğretim öğrencilerinden en az 10 öğrenci ile görüşme yapılması hedeflenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formunu cevaplamaya istekli olan toplamda 84 öğrenciyle araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kodlama ve içerik analizi yöntemleriyle çözümlenmiştir. Analizler sonucunda 17 kategori ve kategorilerde yer alan 197 ifade belirlenmiştir. Analizler sonucu elde edilen bilgilere göre turist rehberliği öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik olumlu görüşlere sahip olduğu, fakülte ve TUREB’e yönelik uygulamalı eğitim, ders içeriklerinin çeşitlendirilmesi ve nitelikli bir yabancı dil eğitimi beklentisinde oldukları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractTourist guides are leaders who provide historical, archaeological, mythological and cultural information about the place tourists are visiting, and who speak at least one foreign language. Tourist guides need to have knowledge in many areas and introduce the destination in the most accurate way. Tourist guides also contribute to the country and the region. In order to provide accurate and useful information to visitors, they must undergo a qualified education process. In this respect, determining the views of the students who receive tourist guiding education towards vocational education will contribute to tourist guiding education and will ensure the training of qualified guides. The study aimed to determine the students' views and expectations on tourist guiding education through a semistructured interview form. For this purpose, it is aimed to interview with at least 10 students from the first, second, third, fourth year and daytime and evening education students studying at the Tourism Guidance Department of Balıkesir University Faculty of Tourism. The research was conducted with 84 students in total who were willing to answer the semi-structured interview form. The data obtained have been analyzed using coding and content analysis methods. As a result of the analyses, 17 categories and 197 expressions in the categories have been identified. According to the information obtained from the analysis, it has been determined that the tourist guiding students had positive views towards vocational education and that they expected practical training for faculty and TUREB, diversification of course content and a qualified foreign language education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMurat Bayramen_US
dc.relation.isversionof10.32572/guntad.858466en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurist Rehberliğien_US
dc.subjectMesleki Eğitimen_US
dc.subjectBeklentien_US
dc.subjectTourist Guidingen_US
dc.subjectVocational Educationen_US
dc.subjectExpectationen_US
dc.titleTurist rehberliği öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneğien_US
dc.title.alternativeTourist guiding students’ view on vocational education: The case of Balıkesir Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGüncel turizm araştırmaları dergisi (Online)en_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5977-1561en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8965-7874en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage92en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster