dc.contributor.author | Şahin, Seda | |
dc.contributor.author | Erdem, Mervenur | |
dc.date.accessioned | 2023-04-10T12:20:17Z | |
dc.date.available | 2023-04-10T12:20:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2602-3008 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32572/guntad.858466 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12968 | |
dc.description.abstract | Turist rehberleri, kişilerin ziyaret ettikleri yer ile ilgili, tarihi, arkeolojik, mitolojik, kültürel bilgiler
veren, en az bir yabancı dil bilen yol göstericilerdir. Turist rehberlerinin pek çok alanda bilgi sahibi
olması ve gidilen yöreyi en doğru şekilde tanıtmaları gerekmektedir. Turist rehberleri ayrıca ülkesel
ve bölgesel açıdan katkı sağlayan bir yapıya sahiptir. Turist rehberlerinin ziyaretçilere doğru ve faydalı
bilgiler verebilmesi için ise nitelikli bir eğitim sürecinden geçmeleri gerekmektedir. Bu açıdan turist
rehberliği eğitimi alan öğrencilerin mesleki eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi turist rehberliği
eğitimine katkı sunarak nitelikli rehberlerin yetişmesini sağlayacaktır. Yapılan araştırmada yarı
yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla öğrencilerin turist rehberliği eğitimine yönelik görüşlerinin
ve beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Balıkesir Üniversitesi Turizm
Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü’nde eğitim görmekte olan birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf
ve birinci, ikinci öğretim öğrencilerinden en az 10 öğrenci ile görüşme yapılması hedeflenmiştir. Yarı
yapılandırılmış görüşme formunu cevaplamaya istekli olan toplamda 84 öğrenciyle araştırma
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kodlama ve içerik analizi yöntemleriyle çözümlenmiştir.
Analizler sonucunda 17 kategori ve kategorilerde yer alan 197 ifade belirlenmiştir. Analizler sonucu
elde edilen bilgilere göre turist rehberliği öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik olumlu görüşlere
sahip olduğu, fakülte ve TUREB’e yönelik uygulamalı eğitim, ders içeriklerinin çeşitlendirilmesi ve
nitelikli bir yabancı dil eğitimi beklentisinde oldukları belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Tourist guides are leaders who provide historical, archaeological, mythological and cultural
information about the place tourists are visiting, and who speak at least one foreign language. Tourist
guides need to have knowledge in many areas and introduce the destination in the most accurate way.
Tourist guides also contribute to the country and the region. In order to provide accurate and useful
information to visitors, they must undergo a qualified education process. In this respect, determining
the views of the students who receive tourist guiding education towards vocational education will
contribute to tourist guiding education and will ensure the training of qualified guides. The study
aimed to determine the students' views and expectations on tourist guiding education through a semistructured interview form. For this purpose, it is aimed to interview with at least 10 students from the
first, second, third, fourth year and daytime and evening education students studying at the Tourism
Guidance Department of Balıkesir University Faculty of Tourism. The research was conducted with 84
students in total who were willing to answer the semi-structured interview form. The data obtained
have been analyzed using coding and content analysis methods. As a result of the analyses, 17
categories and 197 expressions in the categories have been identified. According to the information
obtained from the analysis, it has been determined that the tourist guiding students had positive views
towards vocational education and that they expected practical training for faculty and TUREB,
diversification of course content and a qualified foreign language education. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Murat Bayram | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.32572/guntad.858466 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Turist Rehberliği | en_US |
dc.subject | Mesleki Eğitim | en_US |
dc.subject | Beklenti | en_US |
dc.subject | Tourist Guiding | en_US |
dc.subject | Vocational Education | en_US |
dc.subject | Expectation | en_US |
dc.title | Turist rehberliği öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği | en_US |
dc.title.alternative | Tourist guiding students’ view on vocational education: The case of Balıkesir University | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Güncel turizm araştırmaları dergisi (Online) | en_US |
dc.contributor.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5977-1561 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8965-7874 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 92 | en_US |
dc.identifier.endpage | 116 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |