Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇoramık, Mustafa
dc.contributor.authorÖzdemir, Erdoğan
dc.date.accessioned2023-02-28T06:52:12Z
dc.date.available2023-02-28T06:52:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.937992
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12877
dc.descriptionÇoramık, Mustafa (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractFiziğin gelişimindeki dönüm noktalarından birisi de Newton’un kuvvet hareket ilişkisini tanımlayan yasaları oluşturmasıdır. Fizik dersinin anlaşılması için kuvvet kavramının ve kuvvet hareket ilişkisinin anlaşılması önemlidir. Bu nedenle, ilköğretimden itibaren Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında kuvvet ve hareket konusuna yer verilmektedir. Alanyazın incelendiğinde ise öğrencilerin fiziksel olayları günlük tecrübeleri ile açıklama eğiliminde oldukları ve ilkçağ düşünürlerinin kuvvet ve hareket ile ilgili fikirlerine benzeyen fikirlere sahip oldukları görülmektedir. Bu araştırmada küçük yaş grubundaki öğrencilerin kuvvet ile ilgili algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel araştırma desenlerinden birisi olan olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılının güz döneminde (Aralık/2019) öğrenim görmekte olan 113 ilkokul 4. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler öğrencilerin kuvvet kavramı çizimleri ve açıklamaları yardımı ile toplanmıştır. Öğrencilerin kuvvet ile ilgili çizimleri içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin kuvvet algıları hakkında bilgi veren tema, kategori ve kodlar belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin kuvvet ile ilgili algılarının kapsamlı olduğu fakat bu algıda güçlendirilmesi gereken noktaların olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları göz önünde bulundurularak öğretmenlere sınıf ortamında ve Covid-19 salgını sırasında uzaktan eğitim derslerinde uygulayabilecekleri somut etkinlikler önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractNewton’s Laws which have explained the relationship between force and motion are milestones in the development of physics. In order to understand physics, learning force concepts and their relationship related to motion are necessary. For this reason, Science Teaching Curriculums have included subjects related to force and movement since primary education. When the literature is examined, it is seen that students tend to explain physical events with their daily experiences, and it is understood that student’s perceptions about force look those of ancient philosophers’ perceptions. This research, it is aimed to detect pupils’ perceptions about force. For this purpose, phenomenology, one of the qualitative research designs, was used in the research. 113 primary school 4th-grade students studying in the fall semester of the 2019-2020 academic year (December / 2019) participated in the study. The data were collected with the help of students' drawings and explanations about the concept of force. Student’s drawings were analyzed by content analysis. Themes, categories, and codes about the force were detected with this analysis. According to research results, students’ perceptions about force are comprehensive. But there are some points that need to strengthen. Activities that teachers can apply in the classroom and distance education during the Covid-19 pandemic were expressed regarding these weak points.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezien_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.937992en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectKuvvet Algısıen_US
dc.subjectFizik Eğitimien_US
dc.subjectNitel Analizen_US
dc.subjectOlgu Bilimen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectPerception of Forceen_US
dc.subjectPhysics Educationen_US
dc.subjectQualitative Analysisen_US
dc.subjectPhenomenologyen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin kuvvet kavramına ilişkin algılarının çizim yardımı ile belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3225-633Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7943-8002en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage5516en_US
dc.identifier.endpage5541en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster