Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzçoban, Filiz Aslantekin
dc.contributor.authorErgün, Sibel
dc.contributor.authorKaraca, Pelin Palas
dc.contributor.authorKaradaş, Ayşe
dc.contributor.authorKaynak, Serap
dc.contributor.authorÇalışkan, Türkan
dc.date.accessioned2023-01-30T12:54:37Z
dc.date.available2023-01-30T12:54:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2459-1467
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26453/otjhs.886301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12829
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin simülasyon eğitimine ilişkin bilgi düzeyleri ve farkındalıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Kesitsel tipte tasarlanan araştırma Aralık- Ocak 2019 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 568 ebelik ve hemşirelik öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmanın verileri tanıtıcı bilgi formu ve simülasyon eğitimine ilişkin görüş formu ile toplanmıştır. Veriler frekans dağılımı ve ki-kare testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %25,7’si klinik uygulamaya çıkmadan önce aldığı eğitim sayesinde kendisini yeterli hissettiğini, dörtte üçü (%73,6) ise klinik uygulama becerilerinin sanal ortamda senaryo/bilgisayar ve maket (simülasyon) kullanarak yapılmasını tercih ettiğini belirtmektedir. Okuduğu bölüm, sınıf, mezun olunan lise, bölümü isteyerek seçme ile klinik uygulamaya çıkmadan önce aldığı eğitim ve kendini yeterli algılama arasında anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun mesleki eğitimlerinde simülasyon eğitimi almak istedikleri ve simülasyon eğitimine ilişkin olumlu bakış açıları olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında, öğrenci eğitiminde simülasyon eğitimi kullanımı ile öğrencilerin mezuniyet öncesi yeterlik algıları olumlu yönde etkilenebilecektir.en_US
dc.description.abstractObjective: In this study, it was aimed to determine the knowledge levels and awareness of the students of the Faculty of Health Sciences about simulation education. Materials and Methods: The research, designed in a cross-sectional type, was conducted between December 2018 and January 2019 with 568 midwifery and nursing students studying at a public university. The data of the study were collected with an introductive information form and an opinion form on simulation training. The data were analyzed frequency distribution and chi-square test were used. Results: 25.7% of students state they feel competent thanks to the training they received before going to clinical practice, while three quarters (73.6%) state they prefer clinical practice skills to be done virtually using scenarios/ computers and models (simulations). Significant differences were found between the education received before starting clinical practice and self-perception in terms of the department, the class, the graduated high school, and willingly choosing the department. Conclusion: As a result of the research, it was determined that the vast majority of students wanted to receive simulation training in their vocational training and had positive perspectives on simulation training. In light of these findings, students' perceptions of pre-graduation proficiency may be positively affected by the use of simulation training.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.26453/otjhs.886301en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEbeliken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectMidwiferyen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.titleSağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin simülasyon eğitimine ilişkin bilgi düzeyleri ve farkındalıklarıen_US
dc.title.alternativeFaculty of health sciences students' knowledge levels and awareness on simulation educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOnline Türk Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0402-6959en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1227-5856en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9336-6209en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3955-2980en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9482-5254en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9482-5254en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7808-2363en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage583en_US
dc.identifier.endpage590en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster