Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin simülasyon eğitimine ilişkin bilgi düzeyleri ve farkındalıkları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Özçoban, Filiz AslantekinErgün, Sibel
Karaca, Pelin Palas
Karadaş, Ayşe
Kaynak, Serap
Çalışkan, Türkan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Amaç: Bu çalışmada Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin simülasyon eğitimine ilişkin bilgi düzeyleri ve
farkındalıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot: Kesitsel tipte tasarlanan araştırma
Aralık- Ocak 2019 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 568 ebelik ve hemşirelik öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmanın verileri tanıtıcı bilgi formu ve simülasyon eğitimine ilişkin görüş formu ile toplanmıştır. Veriler frekans dağılımı ve ki-kare testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin %25,7’si klinik uygulamaya
çıkmadan önce aldığı eğitim sayesinde kendisini yeterli
hissettiğini, dörtte üçü (%73,6) ise klinik uygulama becerilerinin sanal ortamda senaryo/bilgisayar ve maket
(simülasyon) kullanarak yapılmasını tercih ettiğini belirtmektedir. Okuduğu bölüm, sınıf, mezun olunan lise, bölümü isteyerek seçme ile klinik uygulamaya çıkmadan önce
aldığı eğitim ve kendini yeterli algılama arasında anlamlı
fark tespit edilmiştir (p<0,05).
Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun mesleki eğitimlerinde simülasyon eğitimi
almak istedikleri ve simülasyon eğitimine ilişkin olumlu
bakış açıları olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında,
öğrenci eğitiminde simülasyon eğitimi kullanımı ile öğrencilerin mezuniyet öncesi yeterlik algıları olumlu yönde
etkilenebilecektir. Objective: In this study, it was aimed to determine the
knowledge levels and awareness of the students of the
Faculty of Health Sciences about simulation education.
Materials and Methods: The research, designed in a
cross-sectional type, was conducted between December
2018 and January 2019 with 568 midwifery and nursing
students studying at a public university. The data of the
study were collected with an introductive information
form and an opinion form on simulation training. The data
were analyzed frequency distribution and chi-square test
were used.
Results: 25.7% of students state they feel competent
thanks to the training they received before going to clinical practice, while three quarters (73.6%) state they prefer
clinical practice skills to be done virtually using scenarios/
computers and models (simulations). Significant differences were found between the education received before
starting clinical practice and self-perception in terms of
the department, the class, the graduated high school, and
willingly choosing the department.
Conclusion: As a result of the research, it was determined that the vast majority of students wanted to receive
simulation training in their vocational training and had
positive perspectives on simulation training. In light of
these findings, students' perceptions of pre-graduation
proficiency may be positively affected by the use of simulation training.
Kaynak
Online Türk Sağlık Bilimleri DergisiCilt
6Sayı
4Koleksiyonlar
- Ebelik-Makale Koleksiyonu [85]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3404]