Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkmen, Serkan
dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorKarakaş, Merve
dc.date.accessioned2023-01-26T11:17:35Z
dc.date.available2023-01-26T11:17:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2645-9116
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53353/atrss.949642
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12818
dc.descriptionİlban, Mehmet Oğuzhan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Türk turizminde popülerliği gitgide artan turistik destinasyonların konumlandırma stratejilerini belirlemektir. Özellikle sosyal medyanın gücüyle yeni çekim yerlerine yönelik turist tercihleri hızla artabilmektedir. Sosyal medya aracılığı ile Türkiye’de en çok ön plana çıkan destinasyonlardan Çıldır Gölü, Salda Gölü, Seferihisar, Isparta-Kuyucak Köyü, Göbeklitepe, Bozcaada ve Ormanya-Hobbit Köyü’ne ait kurumsal web sayfaları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Destinasyonların web sayfaları üzerinden turistlere iletmeye çalıştıkları mesajlar alt temalara ayrılmış ve bu temalar Kotler’in (2011) konumlandırma stratejileri kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, ele alınan destinasyonların konumlandırılmasında kullanılan altı farklı konumlandırma stratejisi belirlenmiştir. Bu stratejiler; Rakip Konumlandırması, Kullanıcı Konumlandırması, Kategori Konumlandırması, Kullanım/Uygulama Konumlandırması, Özellik Konumlandırması, Yarar Konumlandırmasıdır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the positioning strategies of new trend touristic destinations in Turkey. Especially with the power of social media, there can be a rapid increase in tourist demand for new attraction places. The corporate web pages of Çıldır Lake, Salda Lake, Seferihisar, Isparta-Kuyucak Village, Göbeklitepe, Bozcaada and Ormanya-Hobbit Village, which are the most prominent destinations in Turkey through social media, were analyzed by content analysis method. Sub-themes were created from the messages that destinations try to convey to tourists on their web pages and sub-these themes were evaluated within the scope of Kotler's (2011) positioning strategies. As a result of the research, six different positioning strategies used in positioning of new trend destinations were determined. These strategies are; Competitor Positioning, User Positioning, Category Positioning, Usage/Application Positioning, Attribute Positioning, Benefit Positioning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTaki Can Metinen_US
dc.relation.isversionof10.53353/atrss.949642en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonumlandırmaen_US
dc.subjectDestinasyon Konumlandırmaen_US
dc.subjectTürkiye’deki Yeni Trend Destinasyonlaren_US
dc.subjectPositioningen_US
dc.subjectDestination Positioningen_US
dc.subjectNew Trend Destinations in Turkeyen_US
dc.titleTürk turizminde yükselen destinasyonların konumlandırma stratejilerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of positioning strategies of the rising trend destinations in Turkish tourismen_US
dc.typeletteren_US
dc.relation.journalGSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciencesen_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2556-9757en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7557-9817en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0014-1781en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster