Türk turizminde yükselen destinasyonların konumlandırma stratejilerinin belirlenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı; Türk turizminde popülerliği gitgide artan turistik destinasyonların konumlandırma stratejilerini
belirlemektir. Özellikle sosyal medyanın gücüyle yeni çekim yerlerine yönelik turist tercihleri hızla artabilmektedir. Sosyal
medya aracılığı ile Türkiye’de en çok ön plana çıkan destinasyonlardan Çıldır Gölü, Salda Gölü, Seferihisar, Isparta-Kuyucak
Köyü, Göbeklitepe, Bozcaada ve Ormanya-Hobbit Köyü’ne ait kurumsal web sayfaları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.
Destinasyonların web sayfaları üzerinden turistlere iletmeye çalıştıkları mesajlar alt temalara ayrılmış ve bu temalar Kotler’in
(2011) konumlandırma stratejileri kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, ele alınan destinasyonların
konumlandırılmasında kullanılan altı farklı konumlandırma stratejisi belirlenmiştir. Bu stratejiler; Rakip Konumlandırması,
Kullanıcı Konumlandırması, Kategori Konumlandırması, Kullanım/Uygulama Konumlandırması, Özellik Konumlandırması,
Yarar Konumlandırmasıdır. The aim of this study is to determine the positioning strategies of new trend touristic destinations in Turkey. Especially with the
power of social media, there can be a rapid increase in tourist demand for new attraction places. The corporate web pages of Çıldır
Lake, Salda Lake, Seferihisar, Isparta-Kuyucak Village, Göbeklitepe, Bozcaada and Ormanya-Hobbit Village, which are the most
prominent destinations in Turkey through social media, were analyzed by content analysis method. Sub-themes were created
from the messages that destinations try to convey to tourists on their web pages and sub-these themes were evaluated within the
scope of Kotler's (2011) positioning strategies. As a result of the research, six different positioning strategies used in positioning
of new trend destinations were determined. These strategies are; Competitor Positioning, User Positioning, Category
Positioning, Usage/Application Positioning, Attribute Positioning, Benefit Positioning.