dc.contributor.author | Ahıskalı, Eylem Ezgi | |
dc.contributor.author | Akkaya, Nevin | |
dc.date.accessioned | 2023-01-26T07:50:30Z | |
dc.date.available | 2023-01-26T07:50:30Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-8971 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12815 | |
dc.description | Ahıskalı, Eylem Ezgi (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, özdüzenlemeli strateji geliştirme modeli ile yapılandırılan planlama ve yazma stratejileri
öğretimine ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 24 katılımcının
görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile kaydedilmiş ve kaydedilen veriler, içerik analizi ile çözümlenerek
yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının görüşleri, öğretimi
gerçekleştirilen stratejilerin yazmaya yardımcı olduğu, yazma becerisini geliştirmeye katkı sağladığı ve tartışmacı
anlatıma dayalı plan yaparken ve kompozisyon yazarken bir sav ve karşı sav oluşturmayı kolaylaştırdığı yönünde
olduğu bulgulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının tamamı stratejileri öğrenirken zorluk yaşamadıklarını ve daha
sonraki yazma görevlerinde bu stratejileri kullanacaklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın sonucunda yazma
becerisinin geliştirilmesinde planlama ve yazma stratejilerinin, sınıf ortamına taşınarak çeşitli uygulamalar
yapılması ile anadili eğitimcisi olan Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerini geliştirmelerine
yardımcı olacağı ve gelecekte öğrencilerinin özdüzenleme becerilerini geliştiren uygun planlama ve yazma
stratejilerini öğrenerek öğretmelerini sağlamada öğretmen adaylarına yararlı olacağı söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed to identify the opinions of pre-service Turkish teachers regarding the instruction of
planning and writing strategies that was constructed with self-regulation strategies development model. To serve
this purpose, classified as a qualitative research method, case study was used to collect the opinions of 24
participants selected through purposeful sampling method by administering semi-structured interview forms.
Subsequently, obtained opinions were analyzed with content analysis and interpreted. As the result of the study,
opinions of pre-service teachers indicated that strategies that were taught helped with the writing, contributed
to the development of writing skill, and facilitated the production of theses and anti-theses during planning and
writing compositions based on argumentative narration. Additionally, all the pre-service teachers stated that
they had no difficulties with learning the strategies and that they would use these strategies in their future
writing assignments. The research concluded that planning and writing strategies would help develop written
expression skills of pre-service Turkish teachers as native language educators through employing various
activities in the classroom. Moreover, planning and writing strategies could enable pre-service teachers to teach
suitable planning and writing strategies to their future students so as to develop their self-regulation skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özdüzenlemeli Strateji Geliştirme Modeli | en_US |
dc.subject | Planlama ve Yazma Stratejileri | en_US |
dc.subject | Türkçe Öğretmeni Adayları | en_US |
dc.subject | Görüş | en_US |
dc.subject | Self-regulation Strategy Development | en_US |
dc.subject | Planning and Writing Strategies | en_US |
dc.subject | Pre-Service Turkish Teachers | en_US |
dc.subject | Opinion | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmeni adaylarının özdüzenlemeli strateji geliştirme modeliyle yapılandırılan planlama ve yazma stratejileri öğretimine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Pre-service Turkish teachers’ opinions of planning and writing strategies ınstruction constructed through self-regulation strategy development model | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4471-8228 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-7222-4562 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 17 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |