Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAhıskalı, Eylem Ezgi
dc.contributor.authorAkkaya, Nevin
dc.date.accessioned2023-01-26T07:50:30Z
dc.date.available2023-01-26T07:50:30Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1308-8971
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12815
dc.descriptionAhıskalı, Eylem Ezgi (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, özdüzenlemeli strateji geliştirme modeli ile yapılandırılan planlama ve yazma stratejileri öğretimine ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 24 katılımcının görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile kaydedilmiş ve kaydedilen veriler, içerik analizi ile çözümlenerek yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının görüşleri, öğretimi gerçekleştirilen stratejilerin yazmaya yardımcı olduğu, yazma becerisini geliştirmeye katkı sağladığı ve tartışmacı anlatıma dayalı plan yaparken ve kompozisyon yazarken bir sav ve karşı sav oluşturmayı kolaylaştırdığı yönünde olduğu bulgulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının tamamı stratejileri öğrenirken zorluk yaşamadıklarını ve daha sonraki yazma görevlerinde bu stratejileri kullanacaklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın sonucunda yazma becerisinin geliştirilmesinde planlama ve yazma stratejilerinin, sınıf ortamına taşınarak çeşitli uygulamalar yapılması ile anadili eğitimcisi olan Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacağı ve gelecekte öğrencilerinin özdüzenleme becerilerini geliştiren uygun planlama ve yazma stratejilerini öğrenerek öğretmelerini sağlamada öğretmen adaylarına yararlı olacağı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to identify the opinions of pre-service Turkish teachers regarding the instruction of planning and writing strategies that was constructed with self-regulation strategies development model. To serve this purpose, classified as a qualitative research method, case study was used to collect the opinions of 24 participants selected through purposeful sampling method by administering semi-structured interview forms. Subsequently, obtained opinions were analyzed with content analysis and interpreted. As the result of the study, opinions of pre-service teachers indicated that strategies that were taught helped with the writing, contributed to the development of writing skill, and facilitated the production of theses and anti-theses during planning and writing compositions based on argumentative narration. Additionally, all the pre-service teachers stated that they had no difficulties with learning the strategies and that they would use these strategies in their future writing assignments. The research concluded that planning and writing strategies would help develop written expression skills of pre-service Turkish teachers as native language educators through employing various activities in the classroom. Moreover, planning and writing strategies could enable pre-service teachers to teach suitable planning and writing strategies to their future students so as to develop their self-regulation skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzdüzenlemeli Strateji Geliştirme Modelien_US
dc.subjectPlanlama ve Yazma Stratejilerien_US
dc.subjectTürkçe Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectGörüşen_US
dc.subjectSelf-regulation Strategy Developmenten_US
dc.subjectPlanning and Writing Strategiesen_US
dc.subjectPre-Service Turkish Teachersen_US
dc.subjectOpinionen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının özdüzenlemeli strateji geliştirme modeliyle yapılandırılan planlama ve yazma stratejileri öğretimine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativePre-service Turkish teachers’ opinions of planning and writing strategies ınstruction constructed through self-regulation strategy development modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4471-8228en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7222-4562en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster