Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
Abstract
Çalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesi
amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internet
alışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ölçek oluşturulmuştur. İlgili ölçek
katılımcılara yüz yüze iletişim sağlanarak (1 Eylül-31 Ekim 2019) uygulanmıştır.
Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS yazılımı aracılığıyla istatistikî analizlere tabi
tutulmuştur. Analizler sonucunda katılımcıların; internet alışverişlerinde kişisel bilgilerini
vermeyi doğru bulmadıkları, internetten alışveriş yaparken yalnız olmanın kendilerine
rahatlık hissi verdiğini düşündükleri, sanal mağazaları güvenli buldukları, internet
alışverişlerinde daha fazla ürün seçeneğine ulaştıklarını düşündükleri ve alışveriş yaptıkları
sitelerin ve mağazaların sadık müşterileri olduklarını ifade ettikleri belirlenmiştir. In this research, it is aimed to determine the destination internet shopping
behaviors of tourists. In this context, a scale was developed to measure the internet
shopping behaviors of Bulgarian tourists visiting Kırklareli. The related scale was (1
September-31 October 2019) applied by providing face-to-face communication with the
participants. The data obtained from the participants were analyzed by use of SPSS
software. As a result of the analyzes, it was found that the participants didn’t find it right to
give personal information during internet shopping; that they thought that being alone when
shopping on the internet gave them a feeling of comfort; that they found virtual stores safe;
that they thought that they reached more product options in internet shopping and that they
stated that they were loyal customers of the sites and stores they visited for internet
shopping.