Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.contributor.authorÖzgürel, Gizem
dc.date.accessioned2023-01-09T11:30:41Z
dc.date.available2023-01-09T11:30:41Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1305-7766 - 2587-2451
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.743274
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12793
dc.descriptionÖzgürel, Gizem (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ölçek oluşturulmuştur. İlgili ölçek katılımcılara yüz yüze iletişim sağlanarak (1 Eylül-31 Ekim 2019) uygulanmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS yazılımı aracılığıyla istatistikî analizlere tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda katılımcıların; internet alışverişlerinde kişisel bilgilerini vermeyi doğru bulmadıkları, internetten alışveriş yaparken yalnız olmanın kendilerine rahatlık hissi verdiğini düşündükleri, sanal mağazaları güvenli buldukları, internet alışverişlerinde daha fazla ürün seçeneğine ulaştıklarını düşündükleri ve alışveriş yaptıkları sitelerin ve mağazaların sadık müşterileri olduklarını ifade ettikleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the destination internet shopping behaviors of tourists. In this context, a scale was developed to measure the internet shopping behaviors of Bulgarian tourists visiting Kırklareli. The related scale was (1 September-31 October 2019) applied by providing face-to-face communication with the participants. The data obtained from the participants were analyzed by use of SPSS software. As a result of the analyzes, it was found that the participants didn’t find it right to give personal information during internet shopping; that they thought that being alone when shopping on the internet gave them a feeling of comfort; that they found virtual stores safe; that they thought that they reached more product options in internet shopping and that they stated that they were loyal customers of the sites and stores they visited for internet shopping.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.26468/trakyasobed.743274en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlışveriş Davranışıen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectBulgar Turistleren_US
dc.subjectKırklarelien_US
dc.subjectShopping Behavioren_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectBulgarian Touristsen_US
dc.subjectKirklarelien_US
dc.titleBulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on determination of destination internet shopping behaviors of Bulgarian touristsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002- 6377-8587en_US
dc.contributor.authorID0000- 0002-1161-3721en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster