Yat limanları hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin aidiyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkisi
Abstract
Bu araştırmanın amacı deniz turizminin önemli alt yapılarından ve işletmelerinden olan yat
limanı işletmelerinin hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin davranışsal niyetler ve
aidiyet üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma amacına uygun olarak, alanyazında yer
alan çalışmalar ve uzman görüşlerinden faydalanılarak yat limanları hizmet alanlarındaki
müşteri memnuniyeti, aidiyet ve davranışsal niyet ölçekleri ile birlikte anket formu
oluşturulmuştur. 328 anket formu Muğla ili Marmaris ilçesinde faaliyet gösteren yat limanında
hizmet alan yat sahibi ve kaptanlara uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarında, yat limanı
işletmelerinin hizmet alanları müşteri memnuniyetinin, aidiyet ve davranışsal niyetler
üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. The purpose of this research; The aim of this course is to determine the effect of customer
satisfaction on behavioral intentions and belonging in the service areas of marina
enterprises which are one of the important infrastructures and enterprises of marine
tourism. In accordance with the aim of the research, a survey form was formed with the
scales of customer satisfaction, loyalty and behavioral intention in the marina service areas
by utilizing the studies and expert opinions in the literature, and 328 questionnaires were
applied to the yacht owners and captains operating in the Marmaris district of Muğla. As a
result of the analysis carried out in accordance with the aim of the research, it has been
determined that the service areas of the marina enterprises have a significant and positive
effect on customer satisfaction, attachment and behavioral intentions.