dc.contributor.author | Şahin, Seda | |
dc.contributor.author | Bekci, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2022-01-19T08:05:05Z | |
dc.date.available | 2022-01-19T08:05:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-5265 / 2651-4974 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.31795/baunsobed.672474 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11972 | |
dc.description.abstract | Türkiye; doğal güzellikleri, tarihi geçmişi ve kültürel mirasının yanı sıra hem modern
tesisleri hem de kaliteli hizmet sunumu ile dünya çapındaki turistik destinasyonlar arasında yer almaktadır. Sahip olduğu turizm kaynakları ve ağırladığı turist yoğunluğu ile
İstanbul bu destinasyonlar içerisinde önemli bir konumdadır. İstanbul’un tanıtılmasında turist rehberlerinin önemli rolü bulunmaktadır. Çünkü turist rehberleri, turistlere seyahatleri süresince eşlik eden, turistlerin gezdikleri bölgeyi daha yakından tanımalarına
yardımcı olan ve turist-yerel halk etkileşimine önemli derecede katkılar sağlayan turizm
endüstrisinin önemli aktörlerindendir. Yapılan bu araştırmada, yabancı turistlerin Türkiye,
İstanbul, Turizm ve Turist Rehberi hakkındaki algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla ilgili alan yazın incelemesi yapılmış bu doğrultuda yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Hazırlanan görüşme formu aracılığıyla İstanbul’u
turist rehberi eşliğinde ziyaret eden Rus, Alman ve İranlı turistler ile yüz yüze görüşülerek
bilgiler toplanmıştır. Araştırmaya katılan turistler, söz konusu kavramlara yönelik çeşitli
metaforlar geliştirmiştir. Bu metaforlar, ortak özellikleri irdelenerek ve önceki çalışmalar
incelenerek kategorilere ayrılmış; turistlerin geliştirdikleri metaforlar ve oluşturulan kategoriler arasında milliyetlere göre farklılık bulunup bulunmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma sonucunda Alman ve Rus turistlerin Türkiye kavramına yönelik olarak daha çok
toplumla ilgili metaforlar geliştirdiği ve İranlı turistlerin ise sıklıkla çevreyle ilgili metaforlar geliştirdiği tespit edilmiştir. İstanbul kavramına yönelik olarak Alman turistlerin daha
çok duyguyla ilgili metaforlar geliştirdiği, Rus ve İranlı turistlerin ise tarih ve kültürle ilgili
metaforlar geliştirdiği belirlenmiştir. Turizm kavramına yönelik olarak Alman ve Rus turistler daha çok klasik algılarla ilgili metaforlar geliştirilirken, İranlı turistlerin ise sıklıkla
ekonomiyle ilgili metaforlar geliştirdiği belirlenmiştir. Turist Rehberi kavramına yönelik
olarak üç turist grubu da niteliklerle ilgili metaforlar geliştirmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Turkey is among the world’s tourist destinations with its modern facilities
and high quality service in addition to its natural beauties, historical past and cultural
heritage. Istanbul has an important position among these destinations with its tourism
resources and the tourist density it hosts. Tourist guides play an important role in the
promotion of Istanbul. Because tourist guides are important actors in tourism industry,
which accompanies tourists during their travels, helps tourists to get know the region they
visit and makes a significant contribution to the interaction between tourists and local
people. It is aimed with this study to determine foreign tourists’ perceptions about Turkey,
Istanbul, tourism and tourist guide through metaphors. For this purpose, a literature
review was conducted and a semi-structures interview form was prepared. Information
was collected through the prepared interview form by face-to-face interviews with Russian,
German and Iranian tourists visiting Istanbul with a tour guide. The tourists, participated in
this research, developed various metaphors for the forenamed concepts. These metaphors
were divided into categories by examining their common features and previous studies.
Also it has been tried to determine whether there are differences between metaphors and
categories developed by tourists according to their nationalities. As a result of this study
iı has been identified that Russian and German tourists developed metaphors related to
society about Turkey. Iranian tourists often develop metaphors related to environment
about Turkey. For the concept of Istanbul, German tourists developed metaphors related to
emotions, Russian and Iranian tourists developed metaphors related to history and culture.
For the concept of tourism, German and Russian tourists mostly develop metaphors
related to classical perceptions, while Iranian tourists frequently develop metaphors about
economy. All three groups of tourists developed metaphors about qualifications for the
concept of tourist guide. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.31795/baunsobed.672474 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türkiye | en_US |
dc.subject | İstanbul | en_US |
dc.subject | Turizm | en_US |
dc.subject | Turist Rehberi | en_US |
dc.subject | Turkey | en_US |
dc.subject | Istanbul | en_US |
dc.subject | Tourism | en_US |
dc.subject | Tourist Guide | en_US |
dc.title | Turistlerin Türkiye, İstanbul, turizm ve turist rehberi ile ilgili metaforik algıları | en_US |
dc.title.alternative | Metaphorical perceptions of tourists about Turkey, Istanbul, tourism and tourist guide | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5977-1561 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8101-7223 | en_US |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.issue | 43 | en_US |
dc.identifier.startpage | 583 | en_US |
dc.identifier.endpage | 611 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |