Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEr, Kemal Oğuz
dc.contributor.authorBaşeğmez, Derya Acar
dc.date.accessioned2022-01-13T06:41:31Z
dc.date.available2022-01-13T06:41:31Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.837613
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11957
dc.descriptionEr, Kemal Oğuz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe objective of this research is to determine the relation between STEM awareness and self-efficacy belief related to STEM practice of pre-service teachers. The sample group of this study is formed of the university students studying at 1st, 2nd, 3rd, 4th grade in 2018-2019 academic year from Science teaching and Maths teaching departments of Balıkesir University Necatibey Educational Faculty. In this study, correlation research model has been applied among the quantitative research methods. In this study, STEM awareness levels of the pre-service teachers have been determined at “good” level. The self-efficacy belief level related to STEM pratices of the pre-service teachers have been determined at medium level. There is a medium level relationship between the score of STEM awareness and self-efficacy related to STEM practice of the pre-service teachers. The STEM awareness of the pre-service teachers has been a significantly predictor for self-efficacy related to STEM practices.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, “öğretmen adaylarının STEM farkındalıkları ile STEM uygulamalarına ilişkin özyeterlik inaçları arasındaki ilişkiyi belirlemek”tir. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinin Fen bilimleri öğretmenliği ve Matematik öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden korelasyon araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının STEM farkındalık düzeylerinin “iyi” düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının STEM uygulamaları özyeterlik inanç düzeylerinin “orta” düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının STEM farkındalıkları genel ortalamaları ile STEM uygulamalarına ilişkin özyeterlik puanları arasında orta düzeyde ilişki vardır. Öğretmen adaylarının STEM’e yönelik farkındalıkları, STEM uygulamalarına ilişkin özyeterliklerinin anlamlı bir yordayıcısıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.837613en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectPre-service Teachersen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectÖz Yeterliken_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.titleThe relation between STEM awareness and self-efficacy belief related to STEM practice of pre-service teachersen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının STEM farkındalıkları ile STEM uygulamalarına ilişkin özyeterlik inançları arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6098-2067en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2271-8211en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage941en_US
dc.identifier.endpage987en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster