Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTorun, Fatma
dc.contributor.authorDoğan, Yasin
dc.contributor.authorGülüm, Kamile
dc.date.accessioned2022-01-04T11:27:03Z
dc.date.available2022-01-04T11:27:03Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.694049
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11933
dc.descriptionGülüm, Kamile (Balikesir AUthor)en_US
dc.description.abstractBir kavramın benzer özelliklere sahip farklı kavramlarla ve mecazi bir yolla ifade edilmesine metafor denir. Son yıllarda bu yöntem eğitimde özellikle soyut konuları somutlaştırmak ve öğrenilenlerin kalıcılığını artırmak amacıyla sıklıkla kullanılmaktadır. Oluşturulan metaforlar bireylerin geçmiş bilgi ve tecrübelerinden etkilenmektedir. Türk tarihinde önemli izler bırakmış kişilerin öğretilmesinde de bireylerin geçmişte yaşamış kişilere ilişkin düşünceleri ve zihin dünyalarındaki anlamlandırmaları oluşturdukları metaforlar aracılığıyla tespit edilebilir. Seyit Onbaşı Türk tarihinde özellikle Çanakkale Savaşı’nda gösterdiği üstün başarı açısından önemli bir tarihi şahsiyettir. Bu çalışmanın amacı Adıyaman’da eğitim gören sosyal bilgiler, sınıf ve tarih öğretmen adaylarının ve 8. ve 12. sınıf öğrencilerinin Seyit Onbaşı ile ilgili oluşturdukları metaforları tespit etmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş olup çalışma verileri metafor formu ile toplanmıştır. Metafor formunda toplanan veriler kullanılarak öğrencilerin ve öğretmen adaylarının Seyit Onbaşı’ya ilişkin algıları betimlenmeye çalışılmıştır. Bu açıdan çalışma betimsel tarama desenine uygun tasarlanmıştır. Toplanan veriler araştırmacılar tarafından içerik analizi ile analiz edilmiştir.Yapılan analizler sonucunda benzer metaforlara ilişkin kategoriler oluşturulmuştur. Bu kategoriler “Güç, Koruyucu/Kurtarıcı, Olağanüstülük, Fedakârlık, Umut ve Diğer” temaları altında toplanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğretmen adaylarının 12. ve 8. Sınıf öğrencilerine göre daha fazla metafor oluşturdukları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.694049en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeyit Onbaşıen_US
dc.subjectÇanakkale Zaferien_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectBiyografien_US
dc.subjectCorporal Seyiten_US
dc.subjectCanakkale Victoryen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectPre-Service Teacheren_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectBiographyen_US
dc.titleSeyit Onbaşı’nın Çanakkale savaşlarındaki rolüne yönelik öğrencilerin ve öğretmen adaylarının metaforik algıları: Boylamsal bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeStudents and pre-service teachers’ metaphorical perceptions about the role of Seyit corporal in the Çanakkale battles wars: Longitudinal researchen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2701-7377en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1155-2105en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5564-0783en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster