dc.contributor.author | Ergüneş, Yalçın | |
dc.date.accessioned | 2022-01-04T07:31:19Z | |
dc.date.available | 2022-01-04T07:31:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4812 / 2148-144X | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.13114/MJH.2020.527 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11926 | |
dc.description.abstract | İnsanın dünyayı tanımasında, bir birey olarak biçimlenmesinde ve edindiği birikimle içine doğduğu
dünyaya katkı sağlamasında, eğitimin rolü tartışılmaz bir gerçektir. Kaldı ki, bütün uygar uluslarda, eğitim;
ilerlemenin, kalkınmanın ve yaşanabilir yeni bir dünya yaratmanın önemli dinamiklerinden biri olarak kabul
edilmektedir. Bu önemine dayalı olarak, bugün “uygar” kelimesiyle tanımladığımız batılı ulusların, sanayi,
teknoloji faaliyetlerinden çok önce eğitim ve öğretim faaliyetlerini düzenledikleri ve hayata geçirdikleri de
bilinmektedir. Bu bağlamda, tüm dünyada, çağdaşlaşma, modernleşme ya da aydınlanma dediğimiz bütün
düzenlemelerin arka planında öncelikle eğitim-öğretime yönelik iyileştirmelerinin olduğu görülmektedir.
Sabahattin Ali’de Anadolu coğrafyasının farklı iklimlerinde yaşamış bir yazar olarak, özellikle hikâyelerinde
memleketin çözülmesi gereken en önemli problemi olarak gördüğü “eğitim” üzerinde durmakla kalmaz,
bilginin yeniden üretilmesi, değerlendirilmesi ve üretilen yeni bilgiyle yeni bir dünya/insan oluşturulması
noktasındaki çabalarıyla dikkati çeker. Sabahattin Ali, hem Osmanlı ve Cumhuriyet dönemini hem de
Cumhuriyet sonrasında batı uygarlığını yerinde tanıma fırsatı bulduğu için, bir taraftan yaşadığı/yurt tuttuğu
coğrafyanın bir taraftan da batı dünyasının; kültür, edebiyat, eğitim sistemi ve medeniyetini yakından
kavramış, karşılaştırma yapmak imkânını bulmuştur. Bu makalede de, 1930’lu yıllarda Türk hikâyeciliğine
gerçekçi bir soluk getiren Sabahattin Ali’nin, eğitimle ilgili problemlere nasıl yaklaştığı ve bu problemleri
nasıl ifade ettiği ortaya konulmaya çalışacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | The role of education in the definition of man and as an individual is indisputable. Moreover, in
all civilized nations, education is regarded as one of the important dynamics of progress and development.
Based on this significance, it is also known that western nations, especially those defined by the word
"civilized", have organized and passed on education and training activities, long before industry and
technology activities, and, it is seen that worldwide, in the background of all the regulations that we term
enlightenment or modernization, are primarily educational-teaching improvements. As a writer who lived
in the different climates of Anatolian geography, Sabahattin Ali’ stand on the “education problem”, which
he describes in his stories as the most important problem of the country. He draws attention to the efforts
at evaluation, the re-production of knowledge and the creation with this knowledge of a new world.
Sabahattin Ali, who can also be regarded as a good teacher and man of opinion, finds the opportunity to
recognize the concern with culture, literature, the education system and civilization of both the Ottoman
and the Republican periods and western civilization. This article attempts to show how Sabahattin Ali,
who brought a realistic breath to Turkish narrative in the 1930s, approached the problems related to
education and how he expressed these problems. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Akdeniz Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.13114/MJH.2020.527 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sabahattin Ali | en_US |
dc.subject | Köy | en_US |
dc.subject | Anadolu | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Village | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.title | Sabahattin Ali’nin hikâyelerinde yeni bir insan yaratma alanı olarak eğitim | en_US |
dc.title.alternative | Education as a new human creation field in Sabahattin Ali’s stories | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 211 | en_US |
dc.identifier.endpage | 220 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |