Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkusuz, Mehmet Emin
dc.contributor.authorDurak, Gürhan
dc.contributor.authorArı, Nihal Korkusuz
dc.date.accessioned2021-12-21T11:22:50Z
dc.date.available2021-12-21T11:22:50Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.830375
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11875
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the metaphorical perceptions developed by undergraduate and high school students regarding the concepts of industry 4.0 and society 5.0. Phenomenology, one of the qualitative research methods, was used in the study. The sample of the study consists of students studying at the Department of Computer Engineering and Computer Education and Technology Education at Balıkesir University and students from different high schools. In addition to their demographic information, “Industry 4.0…. like this. Because… .. ”and“ Society is like 5.0…. Because…. " they were asked to complete their sentences. The analysis of the sentences of the students regarding the concepts of "Industry 4.0" and "Society 5.0" was done by the method of content analysis. The analysis of the obtained data consists of transferring and sorting documents to electronic media, classifying metaphors and justifications, developing conceptual categories, validity and reliability studies and quantitative data analysis stages.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada lisans ve lise öğrencilerinin endüstri 4.0 ve toplum 5.0 kavramlarına ilişkin geliştirdikleri metaforik algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesinde öğrenim görmekte olan Bilgisayar Mühendisliği ve Bilgisayar ve Öğretim Teknoloji Eğitimi Bölümünde okuyan öğrenciler ile farklı liselerden öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilere demografik bilgilerinin yanı sıra “Endüstri 4.0 …. gibidir. Çünkü, …..” ve “Toplum 5.0 … gibidir. Çünkü, ….” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Öğrencilerin “Endüstri 4.0” ve “Toplum 5.0” kavramlarına yönelik cümlelerinin çözümlenmesi içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi dokümanların elektronik ortama aktarılması ve ayıklanması, metafor ve gerekçelerin sınıflandırılması, kavramsal kategorilerin geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları ve nicel veri analizi aşamalarından oluşmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.830375en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIndustry 4.0en_US
dc.subjectSociety 5.0en_US
dc.subjectMetaphoric Perceptionen_US
dc.subjectEndüstri 4.0en_US
dc.subjectToplum 5.0en_US
dc.subjectMetaforik Algıen_US
dc.titleMetaphoric perceptions of undergraduate and high school students about the concepts of industry 4.0 and society 5.0en_US
dc.title.alternativeLisans ve lise öğrencilerinin endüstri 4.0 ve toplum 5.0 kavramları hakkındaki metaforik algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4945-6845en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2944-3713en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8296-9082en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1504en_US
dc.identifier.endpage1527en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster