Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Volkan
dc.contributor.authorKoç, Fatih
dc.contributor.authorDoğan, Öykem
dc.date.accessioned2021-12-20T10:26:41Z
dc.date.available2021-12-20T10:26:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2148-2586 / 2148-2586
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v8i4.1685
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11865
dc.descriptionÖzbek, Volkan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tüketicilerin markaya olan güveni, markanın yenilikçiliğine olan inancı ve ilgilenim düzeylerinin marka aşkı üzerindeki etkisini tespit etmek ve marka aşkının marka sadakati, müşteri memnuniyeti ve marka imajına etkisini akıllı telefon markaları özelinde ortaya koymaktır. Bu etkileri incelemek ve sonuçlara ulaşabilmek için, Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ve Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Meslek Yüksekokulu öğrencileri arasından kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak araştırmaya katılan 707 öğrenci üzerinde anket yöntemiyle bir araştırma yapılmıştır. Toplanan veriler üzerinde doğrulayıcı faktör analizi yapılmış; verilerin analizinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda marka güveni ve yenilikçiliğinin marka aşkını doğrudan etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Tüketici ilgilenimi boyutlarından ilgi ve hedonik değer marka aşkını etkilerken, sembolik değerin marka aşkına etkisi tespit edilememiştir. Marka aşkının ise müşteri memnuniyeti, marka imajı ve marka sadakatinin iki boyutu üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında bulunan sonuçlara göre işletmelere ve araştırmacılara önerilerde bulunularak çalışma tamamlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYUSENen_US
dc.relation.isversionof10.15295/bmij.v8i4.1685en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka Aşkıen_US
dc.subjectAkıllı Telefonen_US
dc.subjectSadakaten_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectBrand Loveen_US
dc.subjectSmart Phoneen_US
dc.subjectLoyaltyen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.titleMarka aşkının öncülleri ve sonuçları: Akıllı telefon ürünü özelinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeAntecedents and consequences of brand love: A research on smartphone productsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2140-2709en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1305-9557en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3381-5527en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage647en_US
dc.identifier.endpage684en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster