Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen, Ayşe Zeynep
dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.date.accessioned2021-12-17T10:17:28Z
dc.date.available2021-12-17T10:17:28Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1300-2899 / 2149-9683
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.461240
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11853
dc.description.abstractAlan eğitimi bilgisi (AEB), öğretmenlerin bir şeyi öğretme konusunda sahip oldukları bilgidir ve farklı alt bileşenleri bulunmaktadır. Bunlardan biri, bu araştırmanın da odak noktası olan öğretim programı bilgisidir. Bu araştırmanın amacı, deneyimli kimya öğretmenlerinin öğretim programı bilgisini dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programı bağlamında incelemektir. Araştırma durum çalışması modeline göre tasarlanmış ve katılımcılar farklı öğretim deneyimlerine sahip dört kimya öğretmenidir. Veriler; gözlem, görüşme ve ders planı ile toplanmış ve daha sonra içerik analizine göre analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda, katılımcıların dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programının felsefesinin kısmen farkında oldukları söylenebilir. Bunların yarısı öğretim programının felsefesinin günlük yaşam ile kimya kavramları arasında bir ilişki kurmak olduğunu, geri kalanı ise kimyaya giriş olarak algıladığını ifade etmiştir. Ek olarak, katılımcıların fiziksel ve kimyasal değişimler (FKD) konusundaki kazanım ve açıklamaları belirlemeleri istendiğinde, sadece bir öğretmenin programda yer alan kazanımı yazdığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer öğretmenlerden ikisi kazanımı programdan almak yerine kendileri yeni bir kazanım yazmışlardır. Son olarak, katılımcıların FKD’nin öğretiminde ders planına yazdıkları kazanım ve açıklamaları ne derece gerçekleştirdikleri incelendiğinde katılımcıların bu kazanım ve açıklamalar ışığında konunun öğretimini gerçekleştirdikleri söylenebilir.en_US
dc.description.abstractPedagogical content knowledge (PCK) is a teachers’ knowledge about teaching something and has different sub-components. One of them is knowledge of the curriculum which is also the focus of this research. The purpose of this research is to examine the experienced chemistry teachers’ knowledge of curriculum in the context of ninth grade chemistry curriculum. The research was designed according to the case study model and participants were four experienced chemistry teachers with different teaching experiences. Data were collected through observation, interview, and lesson plans and then analyzed according to the content analysis. At the end of the research, it can be said that the participants were partially aware of the philosophy of the ninth-grade chemistry curriculum. Half of them expressed that the aim of the curriculum was establishing a relationship between daily life and chemistry concepts while the rest of them perceived the philosophy as an entrance to chemistry. Additionally, when the participants were asked to determine the acquisitions and explanations of physical and chemical changes (PCC) topic, only one teacher has written the acquisition placed in the chemistry curriculum of the ninth class. Two of the teachers have written an acquisition instead of taking the curriculum into consideration. At last, with the aim of deciding what extent the participants’ teaching of PCC represented the acquisitions which they wrote to the lesson plans, participants were observed. It can be conveniently said that the participants performed in the light of these acquisitions and objectives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17679/inuefd.461240en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim Program Bilgisien_US
dc.subjectAlan Eğitimi Bilgisien_US
dc.subjectKazanım ve Amaçlaren_US
dc.subjectKnowledge of Curriculumen_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectNinth Grade Chemistry Curriculumen_US
dc.subjectAcquisition and Explanationsen_US
dc.subjectChemistry Teachersen_US
dc.titleKimya öğretmenlerinin alan eğitimi bilgisi temelinde öğretim programı bilgilerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusu kapsamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of chemistry teachers’ knowledge of curriculum in the context of physical and chemical changes based on pedagogical content knowledgeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1798-4048en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7292-9690en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster