Yazar "Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu" için listeleme
-
10. sınıf fizik programı kuvvet ünitesinin bloom’un taksonomisi’ne göre analizi
Eğitimin bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı ve istendik davranış değişikliği oluşturma süreci olduğu şeklindeki tanımları, davranış değişikliğinin istenilen yönde olmasının önemine vurgu yapmakta ... -
Adaptive learning environments: A systematic review example
Özet Bilgisi Yok -
Akran öğretimi yönteminin öğrencilerin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisi
Bu araştırmada, Akran Öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisine bakılmış ve öğrencilerin yönteme yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırmaya 2006-2007 Eğitim-Öğretim ... -
Akran öğretimi yönteminin öğretmen adaylarının elektrostatik konusundaki kavramsal anlamalarına ve tutumlarına etkisi
Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011)Son otuz yıldan beri Fizik Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar, geleneksel öğretim yöntemlerinin pek çoğunun, fizik derslerinde öğretilmesi gereken fizik kavramlarının öğretiminde yetersiz kaldığını göstermektedir. Bu ... -
Akran öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumları
Demirci, Neşet; Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu ( E-Journal of New World Sciences Academy, 2009)Bu araştırmada, Akran Öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisine bakılmış ve öğrencilerin yönteme yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırmaya 2006-2007 Eğitim-Öğretim ... -
An analysis of teacher candidates' epistemological beliefs: a qualitative study
Yıldırır, Hasene Esra; Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu (Pegem Akad Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2018)This study aimed to determine epistemological beliefs of teacher candidates. For this aim, semi-structured interviews were conducted with 56 teacher candidates. The interviews were recorded and records related to epistemological ... -
Correlation between university students' kinematic achievement and learning styles
Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu; Demirci, Neşet (Amer Inst Physics, 2007)In the literature, some researches on kinematics revealed that students have many difficulties in connecting graphs and physics. Also some researches showed that the method used in classroom affects students' further ... -
Determination of secondary school fifth-grade students' misconceptions about friction force using concept cartoons
Yurtyapan, Emine; Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu (Technology, Innovation and Special Education Research, 2024)The aim of this study is to determine secondary school fifth-grade students' misconceptions about friction force through concept cartoons. The case study survey model, one of the quantitative research methods, was used ... -
Development of an achievement test for the “seasons and climate” unit of the eighth grade science course in secondary school
Yurtyapan, Emine; Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu (Fırat University, 2023)This study aims to develop a valid and reliable achievement test to measure the achievement of eighth-grade students in the "Seasons and Climate" unit of the science course. The research was ... -
Drama destekli öğretimin 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi elektrik direncini etkileyen faktörler konusundaki başarılarına etkisi ve örnek bir drama etkinliği
Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu; Işıktaş, Tuğba (Nobel Yayın Dağıtım, 2018)Bu araştırmada, Fen Bilimleri Dersi Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Elektrik Direncini Etkileyen Faktörler konusunun Drama destekli öğretiminin öğrenci başarısına etkisi araştı-rılmıştır. Araştırmaya 2016-2017 Öğretim Yılı ... -
Drama destekli öğretiminin orta okul 5. Sınıf öğrencilerinin “ısı-sıcaklık ve ısı maddeleri etkiler” konusundaki kavramsal anlamalarına etkisi
Öğrencilerin aktif katılımlarının sağlandığı yöntemlerle işlenen derslerin öğrenci başarısını artırmada ve kavramsal anlamanın gerçekleşmesinde çok önemli olduğu günümüzde yadsınamaz bir gerçektir. Bu durum alan yazındaki ... -
Drama etkinliği geliştirme süreci: Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi konusu örneği
Fen bilimleri dersinde öğrencilere soyut gelen bazı konuların öğretiminde öğrenmeyi kolaylaştırmak ve etkili öğrenmeyi sağlamak amacıyla düz anlatım gibi teknikler içeren geleneksel öğretim yerine öğrencilerin aktif ... -
Drama ve argümantasyon yöntemlerinin ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde üniversite öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi ve öğrencilerin yöntemlere yönelik tutumları
Aksu, Sinem (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde drama ve argümantasyon yöntemlerinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisini araştırmak ve ısı-sıcaklığa ... -
Drama yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesindeki başarılarına etkisi
Akkuş, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada, 7.sınıf öğrencilerine Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesinin mevcut uygulamadaki yöntem ve Drama Yöntemi ile öğretimi yapılmıştır. Çalışmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Bigadiç ... -
Drama yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesindeki başarılarına etkisi
Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu; Akkuş, Gamze Yılmaz (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, “Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi” ünitesinin geleneksel öğretim yöntemi ve drama yöntemi ile öğretimi yapılarak bu yöntemler karşılaştırılmıştır. Çalışmaya 2014-2015 öğretim yılında Balıkesir ilindeki ... -
Drama yönteminin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin ses konusundaki başarılarına etkisi
Öğrenciyi dersin merkezinde tutan, merak etmeye sevk eden, öğrenmeyi öğreten aktif öğrenme yöntemlerinden biri olan drama yöntemi ile öğrencilerin derslere olan ilgi, tutum ve başarısının arttığı düşünülmektedir. Bu çalışma ... -
Drama yönteminin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin ses konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumları
Gümüş, Kübra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Öğrenciyi dersin merkezinde tutan, merak etmeye sevk eden, öğrenmeyi öğreten aktif öğrenme yöntemlerinden biri olan drama yöntemi ile öğrencilerin derslere olan ilgi, tutum ve başarısının arttığı düşünülmektedir. Bu çalışma ...