Drama destekli öğretimin 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi elektrik direncini etkileyen faktörler konusundaki başarılarına etkisi ve örnek bir drama etkinliği
Özet
Bu araştırmada, Fen Bilimleri Dersi Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Elektrik Direncini Etkileyen Faktörler konusunun Drama destekli öğretiminin öğrenci başarısına etkisi araştı-rılmıştır. Araştırmaya 2016-2017 Öğretim Yılı Balıkesir İli Bandırma İlçesi Esnaf Sanatkârları Ortaokulu 6. Sınıfta öğrenim gören 20 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, ön test-son test tek gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan Elektrik Direnci Başarı Testi verilerinin güvenirlik katsayısı 0.83 olarak belirlenmiştir. Uygulamada, araştırmacı tarafından Elektrik Direncini Etkileyen Faktörler konusunu kaza-nımları göz önünde bulundurularak geliştirilen drama senaryoları öğrencilere konunun öğre-timini destekleyici şekilde uygulanmıştır. Öğrencilerin ön test-son test puanları arasında son test lehine anlamlı düzeyde fark bulunmuştur (*p<0.05). Son test puanları cinsiyete göre ince-lendiğinde anlamlı düzeyde fark olmadığı belirlenmiştir.