Drama yönteminin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin ses konusundaki başarılarına etkisi
Özet
Öğrenciyi dersin merkezinde tutan, merak etmeye sevk eden, öğrenmeyi öğreten aktif öğrenme yöntemlerinden biri olan drama yöntemi ile öğrencilerin derslere olan ilgi, tutum ve başarısının arttığı düşünülmektedir. Bu çalışma drama yönteminin, fen bilgisi eğitimi öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin ses konusundaki akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin drama yöntemine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim öğretim yılı Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 25 deney grubu öğrencisi ve 27 kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 52 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Deney grubunda drama yöntemi ile öğretim yapılırken kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desendedir. Veri toplama araçları hem nitel hem de nicel özelliktedir. Veri toplama aracı olarak Ses Başarı Testi, Ses Kavram Testi, Drama Yöntemi Tutum Ölçeği ve Drama Yöntemi Görüş Anketi kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen nicel veriler SPSS 23 istatistik programı, açık uçlu nitel veriler ise içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Ses Başarı Testi son test ortalama puanları ön test ortalama puanlarına göre her iki grupta da anlamlı düzeyde artmıştır. Drama yöntemi ile öğretim yapılan deney grubunun Ses Başarı Testi son test puanları geleneksel yöntem ile öğretim yapılan kontrol grubunun son test puanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Deney grubu Drama Yöntemi Tutum Ölçeği puanları incelendiğinde öğrencilerin drama yöntemine karşı olumlu tutum sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Drama yöntemi Görüş Anketi bulguları da bu sonucu desteklemektedir. Yapılan araştırmanın yeni çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.