dc.contributor.author | Nakiboğlu, Canan | |
dc.contributor.author | Ertem, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2019-11-04T08:49:37Z | |
dc.date.available | 2019-11-04T08:49:37Z | |
dc.date.issued | 2010 | en_US |
dc.identifier.issn | 13046020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9510 | |
dc.description | Nakiboğlu, Canan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Kavram haritaları fen bilimleri eğitiminde uzun süredir bir ölçme aracı olarak kullanılmaktadır.
Kavram haritalarının analizi ve notlandırılmasında hem nitel hem de nicel olmak üzere farklı puanlama
yaklaşımlarının kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışma, kavram haritalarının yapısal puanlama, ilişkisel puanlama ve öneri doğruluğu puanlaması yöntemleri ile elde edilen analiz sonuçlarının bir
karşılaştırmasını içerir. Yapısal puanlama yöntemi için Nowak ve Gowin (1984) ’in önerdiği yapısal
puanlama ölçütlerinin temel alınması ile yazarlar tarafından geliştirilen yapısal puanlama yöntemi
kullanılmıştır. ilişkisel puanlama yöntemi için, McClure ve diğerleri (1999) tarafından geliştirilen bir
ilişkisel puanlama protokolü, öneri doğruluğu puanlaması için de Yin ve diğerleri (2005) tarafından önerilen ve önerilerin niteliğinin değerlendirilmesine dayanan ölçüt kullanılmıştır. Her üç analiz yöntemi
ile kavram haritaları ayrı ayrı analiz edilerek sonuçlar kıyaslanmıştır.
Çalışmanın verileri, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 7’i kız 3’i
erkek toplam 10 kimya öğretmen adayından Kimya Özel Öğretim Yöntemleri dersi sırasında toplanmıştır.
Çalışmada, bu üç analiz sonucu arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin
nicel bir analiz yöntemi olan yapısal puanlamada daha yüksek notlar aldığı görülürken, en düşük notları nitel bir değerlendirme olan öneri doğruluğu puanlaması yönteminde aldıkları sonucuna ulaşılmıştır | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Concept | en_US |
dc.subject | Students | en_US |
dc.subject | Mind Map | en_US |
dc.subject | Kavram Haritası | en_US |
dc.subject | Kavram Haritası Analiz Yöntemi | en_US |
dc.subject | Kimya Öğretmen Adayları | en_US |
dc.title | Atom i̇le i̇lgili kavram haritalarının yapısal, i̇lişkisel ve öneri doǧruluǧu puanlaması analiz sonuçlarının kıyaslanması | en_US |
dc.title.alternative | Comparison of the structural, relational and proposition accuracy scoring results of concept maps about atom | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Turkish Science Education | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 60 | en_US |
dc.identifier.endpage | 77 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |