Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAzizoğlu, Nursen
dc.contributor.authorÇamurcu, Merve
dc.contributor.authorAd, Vahide Nilay Kırtak
dc.date.accessioned2019-10-23T08:03:01Z
dc.date.available2019-10-23T08:03:01Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn13046020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9166
dc.descriptionAzizoğlu, Nursen (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaöğretim fizik dersi programına uygun Milli Eğitim Bakanlığının tavsiyesi ile okutulan 9, 10, 11 ve12. sınıf fizik ders kitaplarında yer alan analojileri belirlemek ve sınıflandırmaktır. Fizik ders kitaplarında yer alan analojileri belirlemek üzere doküman analizi kullanılmıştır. Ders kitaplarının konu içeriklerinde (yazıları ve resimleri kapsayan bütün içerik) analojik ilişkiye işaret eden belirli ifadelerin (analoji, benzetme, benzemektedir, gibi, benzer, v.s.) varlığı incelenmiş, bulunan analojiler önceden belirlenmiş kategoriler altında toplanmıştır. Dokuzuncu sınıf düzeyinde 11 tane, onuncu sınıf düzeyinde 10 tane, on birinci sınıf düzeyinde 11 tane ve on ikinci sınıf düzeyinde 14 tane olmak üzere toplam 46 tane analoji belirlenmiştir. Paylaşılan özellik bakımından yapısal/işlevsel (f=23), sunum şekli bakımından sözel/görsel (f=24), soyutlama düzeyi bakımından somut-somut (f=28), analojik zenginlik durumu bakımından zenginleştirilmiş (f=27), yapaylık bakımından günlük içerik (f=44), “analoji” teriminin kullanımı bakımından kullanılmayan (f=46), sistematiklik bakımından nedensel ilişkileri yüksek (f=43), sınırlılıkları tanımlama bakımından tanımlanmamış (f=41), öğrenci katılımı bakımından öğretmen merkezli (f=43) ve alandaki yeri bakımından alan-içi (f=27) kategorilerinde analojilerin çoğunlukta olduğu görülmektedir. Sunum şekli bakımından “görsel”, analojinin zenginlik durumu bakımından “genişletilmiş” ve “analoji” teriminin kullanımı bakımından “analoji ifadesinin kullanıldığı” kategorilerinde değerlendirilebilecek analojilere fizik ders kitaplarında rastlanmamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEkip Büro Makineleri A.en_US
dc.relation.isversionof10.12973/tused.10108aen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnalogyen_US
dc.subjectPhysics educationen_US
dc.subjectPhysics textbooksen_US
dc.subjectAnalojien_US
dc.subjectFizik Ders Kitabıen_US
dc.subjectFizik Öğretimien_US
dc.titleIdentifying and classifying analogies used in the secondary physics textbooksen_US
dc.title.alternativeOrtaöğretim fizik ders kitaplarında analojilerin kullanımı: Belirleme ve sınıflandırma çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0562-9126en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9904-1261en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster