Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAzizoğlu, Nursen
dc.contributor.authorAslan, Sevgi
dc.contributor.authorPekcan, Saadet
dc.date.accessioned2019-10-21T07:34:00Z
dc.date.available2019-10-21T07:34:00Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn13053515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9054
dc.description.abstractIn this study, the topic of periodic system was taught by teaching with the analogies model. The effects of the teaching method, students’ gender and motivation on the 8th grade students’ (n=51) achievement were investigated. The topic of periodic system was taught with the help of analogical worksheets that were appropriately designed for the phases of the Teaching with Analogies Model. Tools used to gather data were the Periodic System Achievement Test and the Students’ Motivation towards Science Learning Questionnaire. Pairedsamples t test and two-way 2x2 ANOVA were used for the analyses of data. The students that have a medium motivation level were seemed to progress more when compared with the students having a high-level motivation.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Periyodik Sistem konusunun analojilerle öğretiminin, öğrenci cinsiyetinin ve fen motivasyonu düzeyinin ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin (n=51) başarısına olan etkisi araştırılmıştır. Periyodik sistem konusu, araştırmacılar tarafından Analojilerle Öğretim Modelinin aşamalarına uygun olarak tasarlanmış analojik çalışma yaprakları kullanılarak öğretilmiştir. Verilerin toplanması için Periyodik Sistem Başarı Testi ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği öğrencilerin motivasyon düzeyini (düşük, orta ve yüksek) belirlemek için öğretim öncesinde bir defa uygulanmıştır. Periyodik Sistem Başarı Testi ise ön-test ve son-test olarak öğretim sürecinde iki kez uygulanmıştır. Veri analizinde ilişkili gruplar için t-testi ve iki-yönlü 2x2 ANOVA sınamaları kullanılmıştır. İlişkili gruplar t-testi sonucunda, başarıtestinin ön-test ve son-test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu bulgu, öğretim yönteminin öğrencilerin başarısını anlamlı bir şekilde artırdığını göstermektedir. ANOVA sınamasısonucunda, orta ve yüksek düzey motivasyona sahip öğrencilerin başarıları arasında orta düzey motivasyona sahip öğrenciler lehine anlamlı bir fark belirlenmiştir. Bu sonuç, orta düzey motivasyona sahip öğrencilerin analojilerle öğretimden daha fazla istifade ettiklerine işaret etmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.relation.isversionof10.17051/io.2015.39450en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.subjectAnalogyen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectPeriodic systemen_US
dc.subjectAnalojien_US
dc.subjectPeriyodik Sistemen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.titleThe periodic system and teaching with analogies model: The effects of teaching method, gender and motivation on students’ achievementen_US
dc.title.alternativePeriyodik sistem konusu ve analojilerle öğretim modeli: Yöntem, cinsiyet ve motivasyon faktörlerinin öğrenci başarısına etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0562-9126en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage472en_US
dc.identifier.endpage488en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster