Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAba, Veli
dc.date.accessioned2019-10-17T11:42:50Z
dc.date.available2019-10-17T11:42:50Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn1303-9199
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/8704
dc.description.abstractAl-Carh and al-Ta'dil are two important branches of Usul al-Hadith. Al-Carh and al-Ta'dil have certain conditions since they play a crucial role in determining the correctness and pureness of Hadith. Many works and principles were produced related to al Carh and al-Tad'il in Hadith literature. Beginning with the era of Prophet Muhammad and his companions, these disciplines' role in the emergence and development of Islamic criticism mentality has always been stressed. But, because of some claims, some people tended to think that al-carh and alta'dil are not as objective as the first times and in the following centuries they have turned out to be more subjective. But, with a careful investigation of hadith literature it can clearly be seen that there are many samples leaving the emotional proximity aside which can be seen as a problem in objective criticism and making objective criticism. This study focuses on the criticism that people direct each other who have emotional proximity such as father -son and teacher student.en_US
dc.description.abstractCerh ve ta’dîl hadis usulünün en önemli kollarından biridir. Hadislerin sıhhatini/doğruluğunu tespit etmede önemli bir göreve sahip olması bakımından cerh ve ta’dîlin belli başlı şartları vardır. Hadis edebiyatı içinde bu ilim dalıyla ilgili çok farklı eserler ve kaideler meydana getirilmiştir. Başlangıç zamanı olarak Hz. Peygamber ve sahabe devrine kadar götürülen bu ilmin İslâmî tenkit zihniyetinin oluşması ve gelişmesinde büyük rolü olduğu her zaman vurgulanmıştır. Fakat ortaya atılan bazı iddialar, zihinlerde nesnel/tarafsız bir cerh ve ta’dîlin sanki sadece ilk zamanlarla sınırlı kaldığı Hadis Tarihi içinde daha sonraki asırlarda yapılan cerh ve ta’dîlin öznel/taraflı olduğu gibi bir önyargı meydana getirmiştir. Fakat hadis literatürü dikkatli bir şekilde tarandığında aslında her asırda tarafsız bir tenkide/eleştiriye engel teşkil edebilecek olan duygusal yakınlık bağının dahi bir kenara bırakılıp nesnel/tarafsız tenkitlerin yapıldığının birçok örneği görülecektir. Biz bu çalışmamızda özellikle duygusal yakınlığı olan baba-oğul, hoca-talebe vb. şahısların birbirlerine yaptıkları tenkitleri ele alacağız.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDin Bilimleri Akad Araştırma Merkezien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHadithen_US
dc.subjectUsul al-Hadithen_US
dc.subjectAl-Carhen_US
dc.subjectAt-Ta'clilen_US
dc.subjectCriticismen_US
dc.subjectHadisen_US
dc.subjectHadis Usûlüen_US
dc.subjectCerhen_US
dc.subjectTa’dîlen_US
dc.subjectTenkîten_US
dc.titleThe samples of objective al-carh practice in the context of emotional proximity (Specifically father/son - teacher/student)en_US
dc.title.alternativeDuygusal yakınlık bağlamında nesnel cerh uygulama örnekleri (Baba-oğul/hoca-talebe özelinde)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDinbilimleri Akademik Arastirma Dergisi-Journal of Academic Research in Religious Sciencesen_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster