Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Emine
dc.contributor.authorÜzel, Devrim
dc.date.accessioned2019-10-16T11:59:16Z
dc.date.available2019-10-16T11:59:16Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/7289
dc.descriptionÜzel, Devrim (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThis study in which the effect of Realistic Mathematics Education on teaching "Measures of Surface and Volumes" unit and students' opinions were searched and mixed searching method consisted of empirical method with control group by using pre-post test and qualitative data was used. Study was carried out in 2007-2008 academic year and seventy four 8 grade students were participated. Instruction was conducted in experimental group (38 students) based on realistic mathematics education and in control group (36 students) with using the traditional method. Data were obtained via equivalence test, mathematical achievement test and semi-structured interviews composed of open-ended questions. Quantitative data were examined with t-test and qualitative data were examined descriptive analysis. As a result of the findings from the study, instruction based on realistic mathematics education was more effective than instruction with traditional method and realistic mathematics education was found to be supported by student opinions.en_US
dc.description.abstractGerçekçi Matematik Eğitiminin "Yüzey Ölçüleri ve Hacimler" ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisinin ve öğretime yönelik öğrenci görüşlerinin araştırıldığı bu çalışmada ön-son test kontrol gruplu deneysel desen ile nitel veri birleşiminden oluşan karma araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma 2007-2008 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir ve yetmiş dört 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğretim, deney grubuna(38 öğrenci) gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak ve kontrol grubuna(36 öğrenci) geleneksel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Denkleştirme testi, matematiksel başarı testi ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veri toplanmıştır. Nicel veriler t-testi, nitel veriler betimsel analiz ile incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular sonucunda gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin, geleneksel yöntemle yapılan öğretimden daha etkili olduğu ve öğretime yönelik öğrenci görüşlerinin gerçekçi matematik eğitimini destekler nitelikte olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Univ.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRealistic Mathematics Educationen_US
dc.subjectMathematizationen_US
dc.subjectContextual Problemsen_US
dc.subjectVolumesen_US
dc.subjectMeasures of Surfaceen_US
dc.subjectGerçekçi Matematik Eğitimien_US
dc.subjectMatematikleştirmeen_US
dc.subjectBağlamsal Problemleren_US
dc.subjectYüzey Ölçülerien_US
dc.subjectHacimleren_US
dc.titleThe effect of realistic mathematics education on student achievementand student opinions towards instructionen_US
dc.title.alternativeGerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe University Journal of Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4114-0005en_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.startpage332en_US
dc.identifier.endpage343en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster