Yayın tarihi için Uluslararası Ticaret Bölümü listeleme
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-16
-
Küçük işletme sahiplerinin dindarlık düzeyleri, etik ideolojileri ve algıları arasındaki ilişkiler
(2012)Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, küçük işletme sahiplerinin dindarlık düzeyleri, etik ideolojileri (idealizm/rölativizm), etik algıları ve niyetleri arasındaki olası ilişkileri tespit etmektir. Konuya ilişkin ... -
İşletme öğrencilerinin dindarlık düzeyleri ve etik niyetlerinin pazarlama etiği bağlamında değerlendirilmesi
(2013)Bu araştırmanın amacı, ön lisans ve lisans düzeyinde işletme bölümünde öğrenim gören öğrencilerin dindarlık düzeyleri, kişisel ahlak felsefeleri, etik algıları ve niyetleri arasındaki olası ilişkileri tespit etmektir. Bu ... -
Concurrent validity of different religiosity scales used in researches of marketing ethics and a proposal for a new religiosity scale
(2013)Bu araştırmanın amacı, etiğe yönelik araştırmalarda sıklıkla kullanılan dört dindarlık ölçeğinin eş zamanlı geçerliklerini tespit etmek ve bu ölçeklerden yola çıkarak yeni bir dindarlık ölçeği önerisinde bulunmaktır. ... -
The moderating role of locus of control on the links between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers in Turkey
(Elsevier Science Bv, 2013)This study examines the relationships between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers. In addition, the moderating effect of locus of control on this relationship is also probed. Several ... -
The impact of personality on technology acceptance: a study on smart phone users
(Elsevier Science Bv, 2014)This study aims to identify the impact of personality traits on technology acceptance of users. A field research is carried out on 401 university students to probe their technology acceptance behavior in the context of ... -
Sigortacılık sektöründe kurumsal itibar ve tüketici güveni
(2015)Sigorta sektöründe firma ve tüketici arasındaki ilişki, diğer sektörlere nazaran daha fazla oranda güvene bağlıdır. Güvenin oluşması için önemli olan faktörlerden biride, hizmeti sunan firmanın tüketiciler nazarındaki ... -
Muhasebecilik hizmetlerinde değiştirme maliyetleri
(2015)Müşterilerin hizmet satın aldığı firmayı değiştirmek istemesi sonucu karşılaşacakları maliyetler olarak tanımlanan değiştirme maliyetleri, muhasebe hizmetleri alanında da ele alınması gereken önemli bir konudur. Özellikle ... -
The effect of moral philosophy on individual intentions toward socially responsible tourism firms
(Univ Ramon Llull, 2015)Today, firms' responsibility towards society exceeds the boundaries of "providing goods and services to meet the needs of the society" and "obtaining a reasonable profit for the shareholders". Firms have further responsibilities ... -
The effects of perceived risk and cost on technology acceptance: A study on tourists’ use of online booking
(2015)Bu çalışmanın temel amacı, turistlerin online rezervasyon sitelerinin kullanımına ilişkin risk ve maliyet algılarının, online rezervasyon teknolojisini kabullerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Turistlerin online ... -
The effect of consumer involvement on brand loyalty
(Pressacademia, 2016)The main aim of this study is to reveal the effect of consumers' product involvement levels on their brand loyalty in terms of smart phones. In order to achieve this goal, a research was implemented by using face to face ... -
Tüketicilerin ilgilenim, memnuniyet ve sadakat düzeyleri cinsiyete göre değişmekte midir?
(2016)Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin ürün ilgilenimi, memnuniyet ve sadakat düzeylerinin cinsiyete göre değişip değişmediğini akıllı telefon ve parfüm ürünü özelinde ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için, Balıkesir ... -
Turistlerin hizmet kalitesi algılarının davranışsal niyetler üzerindeki etkisi
(2016)Bu çalışmanın amacı, algılanan hizmet kalitesinin turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Belirlenen amaca ulaşmak için algılanan hizmet kalitesi ile davranışsal niyetler değişkenleri ... -
Tüketici ilgileniminin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin ürün ilgilenim düzeylerinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini parfüm ürünü özelinde ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için, Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı ... -
The impact of perceived ease of use, perceived usefulness and perceived risk on behavioral intentions: A study on online booking sites
(Peter Lang AG, 2017)Introduction Innovations in technology significantly changed the behavior of individuals and organisations. Particularly, the development and proliferation of the internet inclined individuals to use this platform for ... -
Marka aşkının öncülleri ve sonuçları: Akıllı telefon ürünü özelinde bir araştırma
(YUSEN, 2020)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin markaya olan güveni, markanın yenilikçiliğine olan inancı ve ilgilenim düzeylerinin marka aşkı üzerindeki etkisini tespit etmek ve marka aşkının marka sadakati, müşteri memnuniyeti ve ... -
Tüketicilerin kombi tercihlerini etkileyen faktörler: Teknoloji kabul modeli çerçevesinde bir araştırma
(2022)Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin doğalgaz kombi tercihlerini etkileyen faktörleri Teknoloji Kabul Modeli kapsamında belirlemektir. Araştırma modelinde, teknoloji kabul modeli değişkenlerinin yanı sıra kombi ...