Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırır, Hasene Esra
dc.contributor.authorŞekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu
dc.date.accessioned2019-08-05T12:00:14Z
dc.date.available2019-08-05T12:00:14Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14527/pegegog.2018.008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5821
dc.descriptionYıldırır, Hasene Esra (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThis study aimed to determine epistemological beliefs of teacher candidates. For this aim, semi-structured interviews were conducted with 56 teacher candidates. The interviews were recorded and records related to epistemological beliefs were transcribed, and then descriptive analyses were conducted. The results of the analyses revealed three main belief dimension. Regarding the first dimension, the candidates associated between learning and effort, and they thought that the innate ability would improve via effort; as for the second dimension, the majority thought that knowledge construction process is slow and a relative concept; and regarding the third dimension, most of the teacher candidates were of three different perspectives - knowledge absolutely changes, it changes based on the field and it doesn't change. Also, most of the candidates stated that words possess more than one meaning, people attribute meanings to words on the basis of their experiences, and there is not only one true answer to scientific problems, since knowledge changes in time and scientists propose different solutions to problems.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 56 öğretmen adayıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşme kayıtları yazılı metinlere çevrilmiş ve betimsel analiz yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının birinci boyutla ilgili öğrenmeyi çabaya bağladıkları ve doğuştan gelen yeteneğin çaba ile gelişeceğini düşündükleri, ikinci boyutla ilgili çoğunluğunun öğrenme sürecinde bilgi yapılandırmanın yavaş ve göreli bir kavram olduğunudüşündükleri, üçüncü boyutla ilgili olarak adayların büyük çoğunluğunun bilgi kesinlikle değişir, alanına göre değişir ve değişmez şeklinde üç görüşte oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının çoğunluğu, kelimelerin birden fazla anlama sahip olduğunu, insanların deneyimlerine göre kelimelere anlamlar yüklediğini ve fen bilimlerindeki problemlerin bilgilerin zamanla değişmesi ve bilim adamlarının problemlere farklı çözümler önermeleri nedeniyle tek bir doğru cevabının olmadığını belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPegem Akad Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic Ltd Stien_US
dc.relation.isversionof10.14527/pegegog.2018.008en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEpistemological Beliefsen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.subjectSemi-Structured Interviewen_US
dc.subjectEpistemolojik İnançlaren_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectYarı Yapılandırılmış Görüşmeen_US
dc.titleAn analysis of teacher candidates' epistemological beliefs: a qualitative studyen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının analizi: nitel bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPegem Eğitim Ve Öğretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000000296 913730en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9 474-2977en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster