Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 70, listelenen: 1-20
-
2000'li Yıllarda Yöneticiler Açısından "Küresel Kariyer" Olgusu ve Koşulları Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme
(2003)Bu çalışmanın amacı, 2000’li yıllarda, işletmecilik, yönetim ve örgüt yazınında ve uygulamalarında ağırlıklı bir yer kazanacağı düşünülen “küresel kariyer” kavramının incelenmesidir. Bu incelemede, 1990’lı yıllarla birlikte ... -
AB ile bütünleşme sürecinde türk otomotiv sektörünün rekabet gücü ve pazarlama stratejileri
(Türkiye Makine Mühendisleri Odası Birliği, 1997)Özet Bilgisi Yok. -
ANALİTİK YAKLAŞIMIN TEORİ ÜRETME KAPASİTESİ: GİRİŞİMCİLİK VE REFAH TEORİSİ ÖRNEĞİ
(2009)Bu çalışmanın amacı genel olarak refah teorisi ile girişimcilik arasındaki ilişkileri, ilave olarak ise Pareto refah yaklaşımı ile girişimcilik kavramı arasındaki ilişkileri analitik yöntemle ele almaktır. Esas olarak şu ... -
An application on view of tour guiding undergraduate students about Turkish kitchen education
(2010)The people, who spend time most with tourists that are participating to international tourism movements, and company them during their travel, are tour guides. Tour guides have a great impact on developing the county image ... -
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu mezunlarının turizm sektöründeki istihdam profili
(Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, 2012)Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu (BTÍOYO) mezunlarının turizm sektöründeki istihdam profilini ortaya çıkarmak ve okula olan bağlılık düzeylerini tespit etmektir. Bu doğrultuda ... -
Balıkesir yöresinin yerli turist profili
(Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 2005)Özet Bilgisi Yok. -
Critical success factors for small hotel businesses in Turkey: An exploratory study
(Sage Publications Inc, 2011)Small-scale businesses play a crucial role in the economies of many developing countries like Turkey. For this reason, it is important to identify critical success factors (CSFs) for successful operation of small-scale ... -
The cultural diversity phenomenon in organisations and different approaches for effective cultural diversity management: A literary review
(2006)Purpose – To make a literary review related to effective management of cultural diversity in organisations and to systematically bring up different views put forward regarding this issue. Design/methodology/approach – ... -
Customer loyalty in the specialty restaurants: An example from Istanbul
(2009)In today’s changing world, every business is trying to achieve competitive advantage, increase customer loyalty and improve efficiency. With more choices for the ever more demanding customers, restaurant businesses face ... -
Çalışma yaşamında psikososyal risklere proaktif bir yaklaşım: Örgütsel ombudsmanlık modeli
(2016)Günümüz iş yaşamında, psikososyal riskler, çalışanların sağlık, güvenlik ve refah durumu üzerinde önemli tehdit-ler oluşturmaktadır. AB İş sağlığı ve Güvenliği ajansının araştırmasına göre, iş ortamlarında bu tür riskler, ... -
Effect of product brand logos on marketing and the study of brand logos
(Detay Yayıncılık, 2010)In a world of globalization today, enterprises present millions of products. In order to gain a competitive advantage, enterprises provide the consumers with an unlimited data flow concerning their products by means of ... -
The effects of body language in personal selling in tourism industry
(University Prof. Dr Assen Zlatarov, 2008)Personal selling is typically the dominant element ofthe marketing communications mix. And it is also one of the most expensive techniques of marketing. By this way it has a critical importance for business marketing and ... -
Engelli turizmi ve Belek’teki otel yöneticilerinin engelli turizmine bakış açıları
(Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2014)Engelliler Dünya’daki turizm endüstrisi için giderek büyüyen önemli bir pazar konumundadır. Temel insan hakları ve çağdaş bir toplum olabilmenin gereği olarak engellilere seyahat hakkı ve imkanı tanınmalıdır. Engellilere ... -
An evaluation of thermal hotel websites and the use/non-use of the Internet as a marketing tool by thermal hotels in Turkey
(Academic Journals, 2011)Although a number of studies regarding internet sites relating to the tourism industry and Turkey's thermal sources have been conducted worldwide, none have been found that deal specifically with thermal hotels and their ... -
Fast food restoranlarda üretim kayıpları Balıkesir ilinde bir uygulama
(Nazmi Kozak, 2012)Üretim kayıpları, yiyecek-içecek işletmeleri için hayati öneme sahip olmakla beraber, işletmelerin devamlılığını ve karlılığını etkileyen önemli unsurların başında da gelmektedir. Fast food (hızlı yiyecek) restoranlarda ... -
Fast food yiyecek içecek işletmeleri ile slow food yiyecek içecek işletmeleri arasındaki tedarikçi seçim kriterleri kullanım eğilimleri açısından benzerliklerinin ve farklılıklarının araştırılması İzmir yöresinde bir araştırma
(Detay Yayıncılık, 2010)Bu çalışma, yiyecek-içecek işletmelerinin tedarikçi seçimi kriterleri kullanım eğilimlerinin düzeylerini belirlenmesi ve bu eğilimlerde fast-food yiyecek-içecek işletmeleri ile slow-food yiyecek-içecek işletmeleri arasındaki ...