dc.contributor.author | Terzi, Ali Rıza | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:39:10Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:39:10Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1300-4832 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/5260 | |
dc.description | research | en_US |
dc.description.abstract | İlköğretim okullarındaki kültürel yapının belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelindedir. İlköğretim okullarında kültürel yapının belirlenebilmesi için nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırma kapsamına Giresun İli merkezinde bulunan 8 ilköğretim okulunda çalışan öğretmenler dahil edilmiştir. Araştırmanın evrenini oluşturan 16 ilköğretim okulundan "basit rastlantısal örnekleme" yöntemiyle seçilen 8 ilköğretim okulu araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.. Örnekleme alınan okullarda 151 kadın, 153 erkek olmak üzere toplam 304 öğretmen çalışmaktadır. Örneklemin evreni temsil oranı, öğretmen sayısı itibariyle %58.4, ilköğretim okulu sayısı itibariyle %50'dir. Araştırmada kullanılan anket araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekanslardan faydalanılmış, ilişki çözümlemelerinde bağımsız t-testi, pearson momentler korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim okullarında en başat kültürel boyut görev kültürü çıkmıştır. Görev kültürünü sırasıyla başarı, bürokratik kültür ve destek kültürü takip etmektedir. Bayanlar çalıştıkları örgütleri daha bürokratik bulmaktadır. Dört kültürel boyut arasında bürokratik kültür hariç olumlu ilişki vardır. Araştırma bulguları, ilköğretim okullarında "iş"in "birey "den önce geldiği şeklinde yorumlanabilir. Araştırma sonuçları, daha önce Türkiye'de yapılan araştırma sonuçlarını desteklemektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the cultural structures of primary schools. Subjects of this study were 237 teachers of eight primary school s randomly selected in Giresun province of Turkey. Data were collected via a questionnaire developed by researcher. Data were tabulated by using frequencies and percentages and analyzed by using the independent sample t-test and Pearson moments correlation coefficient. Findings indicated that dominant cultural dimension in primary schools is the task culture. Task culture is followed respectively by success culture, bureaucratic #8226;culture, and supportive culture. Female teachers seemed to perceive their schools as more bureaucratic compared to perception of their male colleagues. Examination of the relationship between cultural dimensions indicated positive relationship among four cultural dimensions with the exception of bureaucratic culture. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örgüt Kültürü | en_US |
dc.subject | Okul Kültürü | en_US |
dc.subject | Kurum Kültürü | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında örgüt kültürü | en_US |
dc.title.alternative | Organizational Culture in Primary Schools | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 43 | en_US |
dc.identifier.startpage | 423 | en_US |
dc.identifier.endpage | 441 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |